Calonge i Sant Antoni.- El Síndic de Greuges de Calonge i Sant Antoni, Agbar i la Defensora del Client d’Agbar han signat un conveni per millorar l’atenció als usuaris i usuàries del servei municipal d’aigua de Calonge i Sant Antoni.
La signatura ha tingut lloc aquest divendres a l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni i ha comptat amb la presència de l’alcalde Jordi Soler, el síndic de Greuges del municipi, Joan Maria Garcia, el gerent d’Agbar a Girona, Josep Descamps, i la defensora del client d’Agbar, Montse Solé.
Gràcies al conveni signat avui, Agbar i el Customer Counsel es comprometen amb el Síndic de Greuges a atendre amb celeritat qualsevol queixa que puguin rebre dels ciutadans i ciutadanes de Calonge i Sant Antoni, així com mantenir un diàleg periòdic per recollir recomanacions de millora del servei. Així mateix, el conveni inclou el compromís de tractar amb la màxima sensibilitat qualsevol cas que el Síndic pugui detectar de persones en situació de vulnerabilitat per assegurar-ne la protecció i el dret d’accés a l’aigua.
La institució del Síndic de Greuges supervisa l’actuació de l’Administració Municipal, per defensar els drets fonamentals i les llibertats públiques dels ciutadans i ciutadanes. Actua resolent situacions que no s’hagin solucionat per la via habitual, vetlla perquè l’Administració municipal resolgui, en temps i forma, les sol·licituds i els recursos que li hagin estat formulats i pot fer advertiments, recomanacions i recordatoris a l’Ajuntament. L’actual síndic de Greuges local, Josep Maria Garcia, va ser nomenat pel Ple de la Corporació el 28 de juliol de 2016.
Agbar és la companyia que gestiona el servei municipal d’aigua de Calonge i Sant Antoni i, d’acord amb aquest encàrrec, realitza les funcions associades a la captació, tractament, emmagatzematge i distribució de l’aigua potable, manteniment de les instal·lacions del servei, així com les tasques de contractació, facturació del servei d’aigua i l’atenció al client.
Agbar disposa del servei independent del Customer Counsel o Defensor del Client per atendre i resoldre de manera gratuïta les reclamacions dels usuaris i usuàries de l’operadora. El Defensor del client és una oficina que atén conflictes entre la companyia i els seus clients, i busca solucions en un entorn amistós. Intervé quan el client no està d’acord amb la resposta que li ha ofert la companyia o bé quan no ha obtingut resposta a la seva reclamació. La resolució que s’estableixi des del Customer Counsel és de compliment obligat per a Agbar i voluntari per als clients.
A més, el Defensor del client té com a missió fomentar el diàleg entre organitzacions relacionades amb els drets de les persones, escoltar i atendre les necessitats dels usuaris i usuàries i presentar propostes a les operadores per millorar el servei.