Catalunya.- El servei d’atenció i informació a la víctima del delicte del Departament de Justícia ha rebut 410 consultes durant març i abril, mesos que coincideixen amb el confinament.
Es tracta d’un 36 % menys de consultes respecte el mateix període de l’any anterior, quan se’n van rebre 644. La major part de consultes han estat relacionades amb robatoris i furts. Se n’han atès un total de 89 d’aquesta tipologia, un 60 % menys que l’any passat, quan se’n van atendre 227.
En segon lloc, el servei ha atès 75 consultes relacionades amb la violència masclista, que és aquella que exerceix l’home sobre la seva parella o exparella dona. És una xifra que suposa una disminució d’un 13 % respecte el mateix període de l’any passat, quan se’n van atendre 86. En tercer lloc, el servei ha atès 55 consultes relacionades amb la violència domèstica, que es aquella que es produeix en l’àmbit familiar. És a dir, d’un pare o d’una mare cap els seus fills, d’avis cap a nets i a l’inrevés o de les parelles del pare o de la mare cap als fills i a l’inrevés. Es tracta d’un 53 % més de consultes d’aquesta tipologia que l’any anterior, quan n’hi va haver 36. D’altra banda, i malgrat el confinament, el servei ha registrat 5 consultes per conflictes veïnals, que és el mateix nombre de casos atesos entre març i abril de 2019.
Què pregunten els ciutadans?
La gran majoria de trucades i correus, un 45 %, són per saber quin és el procediment per interposar una denúncia durant el període d’alarma. En la resta de casos, els ciutadans pregunten quins són els serveis socials, sanitaris, judicials i policials que tenen al seu abast o què han de fer davant d’una citació judicial.
Deixa un comentari