El bus nocturn que enllaça Girona i la Costa Brava mantindrà les parades a la demanda durant el servei diari de l’estiu

Comarques gironines

La línia nocturna NGi1, que connecta Girona amb la Costa Brava, mantindrà aquest estiu el servei de parades a la demanda que es va iniciar al febrer, en una prova pilot del Departament de Territori.

L’autobús ha començat aquesta setmana l’horari d’estiu i fins al 31 d’agost circularà cada dia de la setmana, de dilluns a diumenge. De setembre a juny ho fa durant els caps de setmana i vigílies de festius.
La línia disposa de 15 parades a la demanda. L’autobús s’hi desvia o s’hi atura només si hi ha una demanda prèvia per part del client. Les reserves es poden fer a través del servei Clic.cat, amb l’aplicació mòbil NE-MI, amb una antelació de fins a una hora abans de l’inici de l’expedició.
La petició es pot fer tant per la parada d’origen com de destí i la persona usuària podrà consultar en temps real la ubicació del vehicle per poder apropar-se amb la mínima antelació possible i evitar temps d’espera a la parada.
Les parades a la demanda es concentren al tram entre Palamós i Sant Feliu de Guíxols, als punts més freqüentats, sobretot a les zones d’oci. La voluntat és que les persones usuàries més vulnerables, sobretot dones i joves, caminin menys estona soles i s’acostin el màxim possible a la seva destinació, i així evitar situacions de risc.

El Clic.cat
El Clic.cat és el servei digitalitzat del transport a la demanda, és a dir, aquell que es presta a partir d’una aplicació. És un servei que ha comptabilitzat prop de 42.500 viatgers des de la seva posada en marxa a les comarques gironines, l’any 2019.
El Departament de Territori disposa de 38 línies Clic.cat en funcionament. L’objectiu és anar digitalitzant i transformant en Clic.cat tota la xarxa de transport a la demanda de la Generalitat, que està formada per 233 línies que arriben a 712 nuclis de població.
El transport a la demanda té els recorreguts i els horaris establerts, però només es presta si hi ha reserves prèvies. D’aquesta manera, els vehicles i les rutes es poden ajustar a la demanda real, evitant recorreguts ineficients i emissions de CO2.

Tags: autobús, Comarques gironines, costa brava, demanda, horari nocturn, mobilitat, oci nocturn, serveis, societat, transport públic

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
S’inicien les tasques de control de mosquits als arrossars de Pals
Notícia següent
Pròrroga de les rebaixes de l’IVA en els aliments bàsics i en l’IRPF en matèria de retencions

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes