Baix Empordà.- La Comissió Turística del Baix Empordà, formada pels regidors de Turisme dels municipis de la comarca, va celebrar dijous una reunió virtual per valorar els efectes de la COVID-19 en el turisme i en els municipis, i va acordar portar a terme diverses actuacions de forma coordinada.
En aquest sentit, una de les iniciatives és la creació d’una agenda d’activitats en clau Empordà que permeti estructurar actes i esdeveniments que puguin tenir lloc a la comarca en els propers mesos. De la mateixa manera, el Consell Comarcal també s’ha ofert a coordinar la informació que pugui ser d’interès per als visitants amb relació a platges, esdeveniments, serveis de les oficines de turisme, mesures de seguretat, etc.
Les persones reunides van refermar la voluntat de continuar treballant en projectes que aportin valor a la destinació, com la qualitat, la sostenibilitat o l’accessibilitat. Precisament, en accessibilitat turística es presentaran ben aviat diferents materials que posen en valor empreses, serveis i municipis que aposten per un turisme per a tothom.
D’altra banda, la Comissió Turística va acordar el disseny d’actuacions de comunicació conjunta a l’Empordà, amb la implicació del Consell i dels ajuntaments. Un primer vídeo –encarregat pels consells comarcals de l’Alt i el Baix Empordà– ja s’ha publicat a les xarxes socials amb el missatge “L’Empordà, t’espera”. Aquestes activitats serien complementàries a les accions que puguin promoure entitats supracomarcals, com el Patronat de Turisme Girona Costa Brava, a les quals tots els reunits estan també adherits.
Finalment, el Consell Comarcal del Baix Empordà ha manifestat la seva voluntat de reunir-se la setmana vinent amb els representants de les associacions del sector privat per tal de coordinar també possibles actuacions conjuntes i escoltar directament les seves demandes.
El conseller comarcal de Turisme del Consell Comarcal, Xavier Dilmé, explica que “fa temps que a la comarca treballem coordinats i, ara més que mai, es fa encara més necessària aquesta coordinació per optimitzar recursos i esforços, i fugir de possibles duplicitats”. Dilmé afegeix que “aquest estiu el nostre visitant serà el de proximitat i aquí tenim un paraigua immillorable que és la marca Empordà, una marca de prestigi i amb valor afegit. Per tant, hem de jugar fort aquesta carta i aquesta és la nostra voluntat compartida”.