Palafrugell.- El Departament de Mobilitat de l’Ajuntament de Palafrugell treballa per anar acabant amb els punts negres on es registren més accidents dins el nucli urbà del municipi.
Un exemple pot ser la nova circulació que s’ha proposat al carrer Bailén, la qual ja s’ha convertit en realitat des d’aquesta setmana. El Departament de Mobilitat de l’Ajuntament de Palafrugell va realitzar una prova de caràcter provisional durant uns 10 dies per veure com es comportava el trànsit i després de valorar-ho positivament, el canvi de direcció s’ha dut a terme. Aquesta valoració positiva arriba després de fer una enquesta entre els 27 veïns que viuen al propi carrer Bailén i la part final del carrer Nou, dels quals 26 van aprovar la idea de realitzar un canvi.
Des del propi Departament tenien l’encreuament entre els carrers Bailén i Vilar amb carrer Nou com un dels punts negres del centre del municipi, ja que registrava diversos accidents degut a la poca visibilitat. Per tal de millorar la seguretat, desviar els vehicles cap a la rotonda M. Cuixart ha estat la possibilitat que s’ha dut a terme.
Segons el regidor de Mobilitat, Pau Lladó, “aquesta actuació s’ha fet en primera instància per seguretat, per evitar accidents en un punt negre que teníem al municipi. Però volem anar més enllà perquè cerquem un Palafrugell més segur i sostenible, amb espai limitat a la velocitat dels vehicles i guanyant metres de carrers pel trànsit amb bicicleta”.
Per aquest mateix motiu l’actuació realitzada aquesta setmana s’ha complementat a nivell de mobilitat, fent que s’aprofiti per eixamplar, amb urbanisme tàctic, fins a 300 metres de vorera per poder caminar i passejar bé, cosa que fins a la data era impossible. També cal destacar que en aquest espai sorgiran 12 places d’aparcament noves, fet que millora les possibilitats d’estacionament pels establiments de la zona així com pels propis veïns. I finalment, es redueix la velocitat en tot aquests trams de carrer i s’apostarà per convertir-ho en zona 30 acompanyada d’un carril bici compartit a través de la zona veïnal i escolar.
L’Ajuntament de Palafrugell ja fa temps que treballa perquè en un futur proper es vagin ampliant les zones 30 dins el nucli urbà, utilitzar l’urbanisme tàctic per ampliar les voreres més estretes del municipi, així com mirar de guanyar espai per al trànsit de bicicletes.
3 comentaris. Leave new
El trànsit rodat i la velocitat per el carrer Lluna és molt preocupant.
Al començament del carrer, al terra i visible hi ha un senyal que limita la velocitat a 30 km per/h, ningú ho respecta! i només a les hores d’entrada i sortida de l’escola hi ha Vigiláncia, la resta del dia és campi qui pugui. Alguna cosa haurà de fer l’Ajuntament abans no hagi una desgracia!!
Pues jo que estic aquí es una animalada, la Velocitat, la fresa, no miren res de res i els clientes del gimnas es acullunant, aparcan a l’aparcament de motos al pas de peatons.
Amb el confinamiento era la gloria, a veure si fan alguna cosa aquets SRS
El carrer de la Lluna es realment preocupant, per la velocitat i el tipus de vehicles, sense cap limitació de pas per camions o bus (el tamany de la Sarfa per els passatgers que porta es irracional). El nivell sonor del trànsit, a més, cada dia va més acompanyat per el incivisme de cotxes amb la música a tot volum. Algú pensa posar solucions?