El tenor Freddie De Tommaso torna a Peralada per inaugurar el festival d’estiu amb un recital dedicat a Verdi

Peralada (ACN).- El jove tenor britànic Freddie De Tommaso ha estat l’encarregat d’inaugurar aquest divendres la 37a edició del Festival de Peralada. El tenor ha tornat al certamen, després d’actuar-hi tancant l’edició de Pasqua, per oferir un recital dedicat a Giuseppe Verdi.

Amb aquest concert, el festival engega l’edició més concentrada que se celebrarà fins al 5 d’agost entre l’església del Carme i el mirador del castell. El festival s’estrena amb pràcticament totes les entrades venudes. El seu director, Oriol Aguilà, assegura que el certamen compta amb una programació “ambiciosa” que farà “gaudir” al públic fidel. “Serà un festival amb molta intensitat i intimitat“, remarca Aguilà.
De Tommaso, de només 30 anys, s’ha aconseguit forjar una gran reputació en l’àmbit de l’òpera i l’any 2018 va guanyar el Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas. Més tard va assumir el rol de Cava Cavaradossi en la producció de Tosca de la Royal Opera, convertint-se en el tenor més jove de la història en interpretar aquest paper en un escenari tan emblemàtic i el primer britànic a fer-ho des del 1963. També ha debutat en alguns dels coliseus operístics més importants del mon, com la Scala de Milà, l’Òpera de Viena o la Royal Opera House.
L’església del Carme ha l’estat l’escenari escollit per a l’actuació inaugural del tenor, que ha estat acompanyat per la directora d’orquestra, la pianista Audrey Saint-Gil. El programa, dividit en dues parts, s’ha convertit en un autèntic homenatge a Verdi.
Entre les peces que s’hi han pogut escoltar, hi ha algunes de les cançons i àries del compositor més desconegudes pel gran públic com “La mia Letizia infondere” d’I Lombardi, la peça amb la que ha donat el tret de sortida el recital; “Ah! Si, ben dite… Tutto parea sorridere” de Il Corsaro o “Sotto il sol di Siria Ardente”, d’Aroldo.
Però tampoc hi ha faltat algunes de les més estimades pel compositor i conegudes com “Lunga da lei… De miei bollenti spiriti”, de la Traviata –la peça amb la que ha donat engegat la segona part–, “Forse la soglia attinse… Ma se m’è forza perderti…”, d’Un ballo in maschera, “Ah! Si, ben mio” de Il Trovatore o “Il foglio dunque?… ‘Quando la sere al placido”, de Luisa Miller.
Al llarg de l’actuació, Tommaso ha desaparegut en alguns moments de l’escenari per deixar tot el protagonisme als solos de piano interpretats per Saint-Gil. Tots dos s’han guanyat l’ovació del públic, que s’ha posat dempeus al final de l’actuació.
Abans de posar punt i final a la vetllada, ha estat el torn dels visos i el tenor i pianista han interpretat dues peces més: “É lucevan le stelle”, de l’òpera Tosca de Puccini, i “Tu ca nun chiagne” una cançó d’Ernesto de Curtis.

Una edició “íntima” i “compactada”
El recital inaugural és un dels punts àlgids d’aquesta edició d’estiu del festival, més compactada que, tot i tenir una durada més breu de l’habitual degut al projecte de construcció del nou auditori, no ha renunciat a “l’excel·lència artística” mantenint grans noms de la lírica internacional.
De fet, el festival arrenca amb pràcticament totes les entrades venudes i una programació de primer nivell. “És un festival de veus de dansa, d’òpera amb una programació ambiciosa que creiem que farà gaudir al públic fidel“, remarca Aguilà.

Grans noms de la lírica
A l’actuació de Tommaso la seguirà dissabte, també a l’església del Carme, el duet format per la soprano Diana Damrau i el baix francès Nicolas Testé, que estaran acompanyats al piano per Helmut Deutsch. La soprano alemanya retorna a Peralada on ja va debutar l’any 2015 en el mateix escenari amb gran èxit.
Diumenge, també al Carme, tancarà el primer cap de setmana de l’edició d’enguany del festival l’espectacle “De Monteverdi a Piazzolla”. Aquesta trobada entre el compositor barroc Claudio Monteverdi i el bandoneonista i compositor argentí Astor Piazzolla la farà possible la Cappella Mediterranea, dirigida per Leonardo García Alarcón, amb la participació de la soprano Mariana Flores i el tenor Diego Valentín Flores. “De Monteverdi a Piazzolla” és un intent de mostrar com tracten dos genis de la musica qüestions vitals com la nit, l’amor, l’abandó, la guerra o la mort.

Onze espectacles d’òpera, clàssica i dansa
El dilluns serà el torn de Jordi Savall, que oferirà un recital amb sis músics de la formació Le Concert Des Nations, que dirigeix, a l’església del Carme. El concert endinsarà el públic a les corts dels reis francesos Lluis XIII, Lluís XIV i Lluís XV amb una proposa que vol recuperar la música antiga.
L’edició d’estiu del festival, que té la mirada posada en el futur, inclou fins a set propostes artístiques més fins el 5 d’agost, amb un total d’onze espectacles d’òpera, música clàssica i dansa.
També conformen el cartell d’enguany la bailaora Ana Morales, la soprano Núria Rial, el tenor Jonathan Tetelman, la soprano Serena Saénz i el tenor Xabier Anduaga, així com l’estrena al mirador del castell de l’òpera còmica en un acte “The telephone or l’amour à trois”, de Gian Carlo Menotti.

Tags: Alt Empordà, concerts, cultura, Festival de peralada, Festivals, música clàssica, òpera, societat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
Detenen dues persones a la Jonquera que transportaven droga a l’interior d’un autobús direcció a Marsella
Notícia següent
Actuació de neteja de la llera del riu Daró al pas per la Bisbal d’Empordà

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes