Catalunya.- En l’edició d’enguany, el Gran Recapte ha hagut de reinventar la campanya massiva d’aliments i convertir-la en una campanya virtual de donacions monetàries a causa de la pandèmia Covid-19.
L’actual escenari de la Covid-19 sembla indicar que, l’emergència social derivada de l’emergència sanitària i la ralentització de l’activitat econòmica, comporta i comportarà que moltes persones tinguin dificultats per a cobrir les necessitats d’alimentació bàsiques.
És per aquest motiu, que Bon Preu ha demanat la implicació de tots els treballadors/es de Bonpreu i Esclat perquè aquest format digital ajudés precisament a amplificar les donacions dels clients/es.
Del 16 al 21 de novembre, els 186 establiments del Grup Bon Preu, conscienciats de la importància de la iniciativa i el repte que fos digital, han convidat de manera activa als clients/es a participar-hi: al mateix establiment, a través del canal online compraonline.bonpreuesclat.cat i a través de l’arrodoniment solidari, quan s’efectua el pagament de la compra amb targeta.
El Gran Recapte ha informat que el 1r balanç de la recaptació és de 4,7 milions d’euros, dels quals 3 milions provenen dels punts de recollida i 1,7 milions a través dels propis canals. Les donacions de Bonpreu i Esclat han ascendit a 774.976€ sent un 25% d’aquests 3 milions d’euros provinents majoritàriament a través de supermercats i mercats.
És per això, que Bon Preu vol agrair a tots els clients/es que hi han participat i se suma a reforçar la importància de seguir fent aportacions a través del supermercat online BonpreuEsclat, a través de Bizum, amb el codi 33596, i de la pàgina web del Banc dels Aliments (www.granrecapteonline.com). La campanya als establiments ha marcat l’arrancada del Gran Recapte, però les donacions continuaran actives fins al 16 de desembre de 2020, que és la data disponible per col·laborar.