Alt Empordà.- Els quatre municipis de la badia de Roses (l’Escala, Sant Pere Pescador, Castelló d’Empúries i Roses), han iniciat aquest dimecres la difusió, a través de les seves respectives xarxes, d’un vídeo promocional per tal de difondre els valors del territori i atraure un turisme sostenible, de salut i benestar i de proximitat.
També s’ha presentat la programació d’una nova edició del “Sent la Badia”, amb activitats per a cos i ment durant el mes de novembre.
Aquestes accions formen part del pla d’acció 2020 i del pla de promoció i comunicació conjunt que els alcaldes dels quatre municipis van acordar tirar endavant el passat mes de maig, en resposta a un estiu atípic i marcat per la situació que viu el planeta amb la Covid-19. En aquesta línia, ja es van impulsar també altres mesures econòmiques conjuntes com a resposta als efectes que la pandèmia està suposant per a les empreses d’aquests municipis.
El vídeo fa especial referència als atractius històrics, culturals, naturals, gastronòmics i esportius que ofereix la badia de Roses.
Els quatre municipis consideren clau treballar en xarxa per la Badia, fomentant el turisme responsable i sostenible, i potenciar l’oferta turística i comercial d’aquest territori.
La Badia ofereix més de 45km de platges, 15km de cales i 50km de canals navegables amb una costa que ofereix penya-segats i petites cales d’aigües tranquil·les i transparents que es fusionen amb la costa més suau de la Costa Brava i unes platges que es caracteritzen per les seves aigües poc profundes, ideals per a les famílies i la pràctica d’esports de vela.
La badia està limitada al nord pel Parc Natural del Cap de Creus, al sud pel Parc del Montgrí i situada al bell mig pel Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà.
Sostenibilitat i seguretat, conceptes clau
La primera fase del pla incideix especialment en un missatge que difon la clara aposta per la sostenibilitat, la qualitat i la seguretat de la Badia dins l’oferta turística de la Costa Brava i de Catalunya. Una segona fase estarà vinculada a l’àmplia oferta turística i a la creació de nous productes i experiències que permetin als visitants sentir la Badia, un territori amb un contrast de paisatges i una oferta cultural, natural, gastronòmica i de productes del territori únics.