Entrada en vigor de la Llei de registre de clients pera a empreses del sector turístic

Rosa Guanter (Sòcia-directora TAX Palafrugell – TAX Palamós – TAX Torroella de Montgrí) rguanter@tax.es

Des del 2 de desembre del 2024 has de complir amb el registre i la comunicació tal i com es descriuen en aquest article i al RD 933/2021, ja que és quan s’acabarà el període d’adaptació i es podrà sancionar a aquells establiments que no compleixin amb les obligacions.

La normativa exigeix que les empreses del sector turisme, siguin propietaris d’un allotjament, d’una agència de viatges o d’una oficina de lloguer de vehicles, recopilin dades personals dels seus clients, com nom complet i nacionalitat, número de document d’identitat o similar, i diferents detalls sobre l’estada o el contracte específic de lloguer que signa i les transmetin a les autoritats, ja que el seu objectiu és millorar la seguretat ciutadana i prevenir activitats il·legals al sector turístic.

Quines dades s’han de recollir?
1.            Nom
2.            Primer cognom
3.            Segon cognom
4.            Sexe
5.            Número de document d’identitat
6.            Número de suport del document
7.            Tipus de document (DNI, passaport, TIE)
8.            Nacionalitat
9.            Data de naixement
10.          Direcció completa (lloc de residència habitual)
11.          Localitat (lloc de residència habitual)
12.          País (lloc de residència habitual)
13.          Telèfon fixe
14.          Telèfon mòbil
15.          Correu electrònic
16.          Número de viatgers
17.          Relació de parentiu entre els viatgers (en cas que algun sigui menor d’edat)

Com s’han de transmetre les dades?
Un dels canvis més importants d’aquesta nova llei de registre de viatgers és el canvi de la institució a la qual comunicar les dades procedents dels informes d’entrada.
Amb l’anterior normativa, aquesta comunicació es realitzava a la Guàrdia Civil a través de “Hospederías”, o a la Policia a través de WebPol.
A partir d’ara la comunicació de les dades d’hostes s’ha de realitzar al Ministeri d’Interior mitjançant la seva plataforma SES.HOSPEDAJES.
IMPORTANT: Les obligacions recollides en aquesta nova normativa de registre de viatgers s’aplica a tot el territori de l’estat espanyol: no obstant, hi ha excepcions en dues comunitats autònomes: Catalunya i el País Basc. Els establiments que es trobin en aquestes comunitats hauran de seguir comunicant els informes d’entrada als Mossos d’Esquadra i a la Ertzaintza.

Quins sectors es veuen afectats?
Tots els establiments d’allotjament.

Quan entra en vigor la llei?
El 2 de desembre del 2024.

El sector afirma que aquesta llei suposa una sobrecàrrega administrativa que farà que molt negocis necessitin ampliar horaris de feina o sobrecontractar. A més, a la majoria de la UE no s’estan imposant requisits tan estrictes, per tant aquesta normativa col·loca a les empreses espanyoles en una situació de desavantatge competitiu davant d’altres països europeus.

Tags: administració, clients, comunicació, control, dades, Departament d'Interior, govern espanyol, normativa, registre, sector turistic, seguretat, turisme

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
Palamós presenta les activitats de la campanya de Nadal
Notícia següent
La Policia Local de Roses tanca el 2024 amb un nou rècord d’articles comissats al top manta

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes