Figueres .- Avui s’ha presentat avui el Pla Estratègic de Turisme amb l’objectiu de posicionar Figueres com la ciutat de l’Empordà, una ciutat que aglutina serveis, cultura, comerç, oci, gastronomia… i vol ser un punt de referència per tot el turisme que està a l’entorn de 100 quilòmetres a la rodona.
L’objectiu és intensificar el turisme ja existent, atraient públics propis com el de la Costa Brava Nord, el del Sud de França i les persones que s’allotgen o tenen la segona residència a la Costa Brava.
L’estratègia turística de la ciutat de Figueres post pandèmia coincideix plenament amb la que ja s’estava plantejant des de l’àrea de turisme.
El Pla contempla 15 accions d’aplicació immediata per atraure turisme de qualitat a la ciutat.
- Modificar la senyalètica turística: adaptar-la a l’actualitat, modernitzar-la i que sigui més funcional. Eliminació de senyalitzacions obsoletes, alguns dels anys 90 i homogenitzar-la.
- Creació del Figueres “Convention Bureau” per l’any 2021 i inclusió al Costa Brava Convention Bureau. Convertir Figueres com a destinació de congressos, seminaris i jornades.
- Marca Figueres: Reforçar la marca Figueres a través del concepte “Figueres ciutat de l’Empordà”, com una ciutat segura, cultural i de serveis i que esdevingui un focus d’atracció especialment pels empordanesos, pels propietaris de segones residències, que ens coneixen i són usuaris habituals dels serveis de la ciutat, així com també pels francesos de la Catalunya Nord.
- Instal·lació amb el nom de Figueres a l’espai més fotografiat de la ciutat, davant la Torre Galatea. Aquest espai ha esdevingut un referent mundial per l’afluència del Museu Dalí i cal aprofitar-ho per remarcar el nom de la ciutat i alhora crear un nou node turístic.
- Espectacle visual permanent durant l’estiu: en coordinació amb el servei de Cultura i la regidoria de Festes, establir durant els mesos d’estiu fórmules d’atracció permanent per complementar la visita a la ciutat, el comerç i la restauració. Espectacles de carrer d’arquitectura efímera i joc de llums. Establint horaris per allargar la visita fins el vespre/nit.
- Rutes turístiques: S’està treballant en la configuració de diverses i noves rutes turístiques, juntament amb Guies de Figueres, que acabaran amb una copa de cava o vi a algun local gastronòmic de la ciutat. (Figueres de Dalí, Ruta de l’exili i ruta literària).
- Campanya promocional a mitjans de comunicació de gran abast: mercat francès i mercat català i mercat espanyol.
- Elaboració d’un vídeo turístic de Figueres.
- Paquets turístics enogastronòmics: a la ciutat i a la comarca
- Acord ADIF-AVE per promocionar la ciutat. Establiment de conveni amb ADIF per poder fer promoció de la ciutat en els seus trens. Adhesió a la “Red de ciudades AVE” que opera des de fa 15 anys i és una bona plataforma de mostrar la ciutat i atraure visitants a través dels usuaris dels trens d’alta velocitat.
- Signatura d’un conveni amb Empordà Turisme per fer ús de les instal·lacions de l’oficina turisme de l’AVE.
- Nova pàgina web de turisme de Figueres imprescindible per posicionar Figueres en l’entorn turístic.
- Establiment de preus públics: dotar de preus públics a l’oferta turística. Fins ara no existia i no creaven productes turístics de pagament. Això ens permetrà vendre productes turístics de manera presencial i virtual.
- Potenciar el Castell de Sant Ferran com a punt de visita turística: treballar per instaurar la venda d’entrades online, elaboració de paquets familiars, divulgació d’aquest recurs turístic com a complement al turisme habitual de la ciutat.
- Projecte Art al Carrer. Elaboració de grans murals fixes per part d’artistes a tres zones de la ciutat
L’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, ha explicat que “Figueres té totes les potencialitats per atraure turisme: cultura, gastronomia, eix comercial… ara, el que cal és posar-la al dia turísticament. Figueres fa ara una aposta pel Turisme que fa anys que no es feia”.
El regidor de Turisme, Alfons Martínez, ha explicat que ‘aquesta estratègia turística per la ciutat ja era la que contemplàvem, i el que ha fet la COVID-19 ha sigut accelerar els tempos.”