Figueres.- La ciutat de Figueres treballa en una campanya per a la promoció del comerç local de cares a tardor i a la campanya nadalenca.
L’Ajuntament i Comerç de Figueres s’han reunit aquest dimecres per treballar en diferents iniciatives per reforçar i recordar el caràcter comercial de la capital de l’Alt Empordà.
Durant la trobada –encapçalada per l’alcaldessa Agnès Lladó i amb representants de l’associació– s’ha coincidit en que cal aprofitar els propers mesos per rellançar el caràcter comercial de la ciutat, després que el passat juliol la Generalitat de Catalunya apliqués mesures restrictives per aturar un rebrot de la Covid-19 a Figueres i a l’entorn.
“Conscients del què ha significat pel sector del comerç figuerenc les mesures imposades des de la Generalitat aquest juliol i part de l’agost, en un dels moments àlgids de la temporada, ara cal que tots remem junts, planificant mesures i accions per potenciar i recordar que a Figueres tenim el centre comercial a l’aire lliure més important del país, amb uns comerços, establiments i restaurants singulars i únics”, explica l’alcaldessa.
En aquest sentit, Ajuntament i associació coincideixen en què la campanya nadalenca serà un dels moments claus de la temporada. En aquest sentit s’ha informat a Comerç Figueres que l’Ajuntament ja treballa en un projecte d’amplicació de les llums nadalenques que, a grans trets i a l’espera de fer-ne públics els detalls les properes setmanes, passarà per concentrar les llums dalinianes al centre històric i a l’entorn del Museu Dalí , mentre que a la resta de la ciutat s’instal·laran noves llums, sense relació amb l’univers del pintor figuerenc. També es treballarà per fer l’encesa de les llums abans o coincidint amb el Black Friday, per d’aquesta manera decorar els carrers de la ciutat en un dels dies més importants en vendes, com ho demostren les dades dels últims anys.
Encara en temàtica nadalenca, des de Comerç Figueres treballen en accions per decorar les botigueres i el seu entorn, mentre que des de l’Ajuntament s’està estudiant la viabilitat de la instal·lació d’un fil musical a la zona peatonal del rovell de l’ou, que funcionaria durant uns dies i hores determinades.
Totes aquestes accions, i més que es concretaran els propers dies i setmanes, estan pensades per envellir l’espai públic. No obstant, també es durà a terme una campanya de comunicació destinada especialment al públic francès de la Catalunya nord.