Generalitat i ajuntaments sumen esforços per a la promoció conjunta del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter

Torroella de Montgrí.- La Generalitat i els ajuntaments del Parc natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter han signat divendres al matí un conveni de col·laboració amb el qual formalitzen la seva voluntat de col·laborar activament per a la promoció turística conjunta dels valors naturals del parc.

D’aquesta manera es tanca un llarg procés de treballs previs que es van iniciar el mandat anterior per tal que el parc esdevingui, de manera efectiva, un potent motor econòmic del territori.
El conveni també comporta l’aprovació i el posterior desenvolupament d’un Pla de promoció turística. Per a desplegar les accions previstes, els ajuntaments destinaran cada any un total de 18.000 euros, repartits proporcionalment entre els ajuntaments de Torroella de Montgrí, Pals i l’Escala, que aportaran un 25% cadascun, i la resta, que aportaran un 5% cadascun. El conveni té una vigència de tres anys, prorrogable. L’Ajuntament de Torroella de Montgrí serà l’encarregat de la secretaria tècnica del conveni.
L’acte de signatura s’ha celebrat al Museu de la Mediterrània, seu del centre d’interpretació del Parc Natural. Ha estat presidit per la secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marta Subirà, i ha comptat amb la signatura dels alcaldes de Torroella de Montgrí, Jordi Colomí; de Pals, Carles Pi i Renart; de l’Escala, Víctor Puga; de Fontanilles, Salvador Coll; de Gualta, Jaume Fontdevila; de Palau-sator, Joan Sabrià, d’Ullà, Josep López Ruiz, i l’alcaldessa de Bellcaire d’Empordà, Cecília Barnosell.
L’alcalde de Torroella de Montgrí, Jordi Colomí, ha introduït l’acte i ha destacat la importància d’aquest acord perquè “suma sinèrgies, vertebra territori i concreta un llarg procés de treball”. Colomí assegura que la marca de Parc Natural aporta qualitat i notorietat al territori, i té una gran capacitat de generar experiències, de manera que cal aprofitar totes les oportunitats que això representa per a la dinamització econòmica local i per al foment de la gestió sostenible.
La secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marta Sobirà, i el president del Parc Natural, Narcís Coll, que també han intervingut a l’acte, s’han mostrat molt satisfets per haver pogut concretar la formalització d’aquest ambiciós conveni, que aposta clarament pel desenvolupament de l’ecoturisme i el desenvolupament local.
El nou Pla de promoció persegueix els objectius següents: potenciar un major coneixement de la marca Parc Natural; implantar una estratègia conjunta de comunicació pel turisme de natura al parc; donar suport a les empreses per la creació de productes adaptats als mercats potencials del turisme de natura en el parc; fomentar la cooperació entre els actors econòmics del territori pel desenvolupament de l’ecoturisme; implementar programes que afavoreixin la creació d’ocupació i emprenedoria relacionades amb el turisme de natura; i cooperar i treballar en xarxa amb altres entitats i territoris de característiques similars.
S’estructura al voltant de quatre línies de treball, que es despleguen en més d’una vintena d’accions. Les línies són: reforçar la imatge turística del parc; avançar en el desenvolupament online de la promoció del parc en pàgines web i xarxes socials; realitzar accions de promoció destinades al públic final i a professionals; i promoure un pla estratègic de desenvolupament local.
Entre les accions destaquen l’elaboració de continguts divulgatius, l’edició de material informatiu, presència a fires i esdeveniments internacionals, un programa conjunt de visites guiades, un catàleg de productes turístics i altres accions de comunicació i promoció en diversos canals i formats. Tot plegat per fer més visible el parc natural com a destí turístic de natura i la Carta europea del Turisme Sostenible en Espais Naturals Protegits. Precisament, el parc compta des del 2016 amb aquest instrument de la Federació EUROPARC que acredita el compromís d’espais naturals i empreses turístiques envers el turisme sostenible.
Per a dur-les a terme, el conveni preveu la col·laboració amb altres entitats especialitzades en la promoció turística, com ara el patronat de Turisme Costa Brava i Pirineu de Girona, i l’Agència Catalana de Turisme.

Conservació de la natura i motor econòmic
Amb aquest conveni les parts volen reforçar la col·laboració per aprofitar les oportunitats que ofereix el parc natural en el desenvolupament econòmic i social del territori, tot potenciant la preservació del seu valor natural, que és el motor que l’empeny i el distingeix.
Precisament, en el marc d’aquest conveni de col·laboració també s’ha encarregat la redacció d’un Pla estratègic de desenvolupament local  i creació d’ocupació al parc natural. Aquest document, actualment en redacció, està finançat amb 14.000 euros pel Programa de suport i acompanyament a la planificació estratègica 2019 del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC). Seguint el model d’altres parcs naturals catalans i francesos es pretén aprofitar el parc natural com un element de generació de noves oportunitats de creació de llocs de treball, emprenedoria, valorització del producte local, així com fomentar estratègies d’economia circular com un element clau de millora de la qualitat de vida i benestar de la població local.
El 2018, el parc natural va doblar el nombre de visitants respecte de l’any anterior, arribant a més de 444.000 persones. L’augment progressiu de l’interès suscitat per aquest espai natural protegit ha posat sobre la taula la necessitat d’aprofundir en estratègies de dinamització compatibles amb la singularitat paisatgística d’aquest indret i la riquesa de la seva biodiversitat.

Tags: ajuntaments, Alt i Baix empordà, Baix Ter, comerç, conveni, medi ambient, natura, Parc Natural del Montgrí, promoció econòmica, qualitat turística, turisme

1 comentari. Leave new

  • José Vives Rego
    3 de març de 2020 12:14

    M’agradaria que quan les entitats com Ajuntaments o Generalitat diguessin que fan esforços per promocionar per exemple Les Medes o el Baix Ter, el Montgrí o qualsevol paratge natural, també diguessin quins esforços fan per protegir-los, preservar-los i en definitiva per impedir que es degradin contínuament. Promocionar el turisme i la activitats industrials a seques nomes en porta a destruir el patrimoni natural. Promocionar activitats comercials i industrials nomes te sentit avui dia si en paral·lel es prenen mides per que aquestes activitats siguin sostenibles i es protegeixi el patrimoni natural.
    No se si les nostres entitats tenen clar que “Sense Natura, no hi ha futur ni negocis a fer”

    Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
Campanya bisbalenca per reflexionar sobre els hàbits lingüístics catalanoparlants
Notícia següent
El Consell Comarcal presenta cinc línies d’actuació en formació al Baix Empordà per prestigiar sectors i millorar l’ocupació

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes