Palafrugell.- Donant resposta a una de les prioritats del pla d’acció de l’actual Junta de Govern del Col·legi d’Administradors de Finques de Girona (CAFGi), aquesta setmana el president del CAFGi i membres de la Junta de Govern han iniciat la primera de les diferents trobades territorials que portaran a terme al llarg d’aquest mandat.
Ha estat al Museu del Suro de Catalunya, a Palafrugell i ha comptat amb més d’una desena de persones col·legiades del Baix Empordà. El 26% de persones col·legiades al CAFGi pertany al Baix Empordà, sent aquesta la segona comarca amb més persones col·legiades, després del Gironès.
La voluntat d’aquestes trobades és fer arribar el CAFGi al territori, conèixer millor les necessitats de les persones col·legiades i teixir vincles i sinergies per continuar fent créixer i posicionar el col·lectiu d’administradores i administradors de finques com a capdavanter en el sector. Ho explica el president del Col·legi, Francesc X.Quintana: “Des del CAFGi entenem les persones col·legiades com una peça clau per a l’engranatge del Col·legi i veiem aquestes trobades com una bona eina per intercanviar punts de vista i remar en la mateixa direcció per reconèixer professionalment les administradores i administradors de finques. La millor manera d’aconseguir avançar és compartint”.
Durant la trobada, les persones col·legiades han posat de manifest diferents inquietuds i han compartit preocupacions, centrant el debat en la necessitat de prestigiar la figura de l’administradora i administrador de finques, tant a nivell de reconeixement social i a nivell d’honoraris, així com també pel que fa a la conciliació de les professionals. Aquests són alguns dels reptes als quals s’afronta el sector. Ho detalla la responsable de comissió d’aquestes trobades i vocal del CAFGi, Montse Curós: “Ha estat una trobada molt enriquidora de la qual ens n’anem amb molta feina per fer, sobretot per aconseguir dotar el col·lectiu del reconeixement que ens mereixem, i tenim clar que això passa per continuar-nos formant en tots els àmbits que ens ocupen, i sentint-nos segures de la feina que fem dia a dia, en què donem resposta a una necessitat cabdal per a tota la ciutadania com ho és la de gestionar, i vetllar per conservar, mantenir i rehabilitar les propietats fomentant la sostenibilitat, l’eficiència, l’accessibilitat, la convivència i la gestió dels recursos econòmics preservant la seguretat jurídica de tot el procés”.
Altres temes que s’han tractat són les ocupacions il·legals conflictives, formacions d’interès per a les persones col·legiades, o com la intel·ligència artificial pot ser d’utilitat en l’administració de finques, entre d’altres.
La properes trobades territorials previstes es faran el 25 d’abril a l’Alt Empordà i el dia 9 de maig a La Selva. Properament s’aniran donant a conèixer les que es faran a la resta de territoris.