Glòria Jara i Albertí
Santa Cristina d’Aro .- Massa vegades la memòria és feble i ocasiona buits en la història. Aquest any, Concerts d’Aro ha apostat per treure de l’oblit a la mezzosoprano Maria Malibran i fer-la aflorar.
Després de la conferència “Maria, de García a Malibran” a càrrec del reconegut historiador i crític musical Roger Alier, el passat dijous 20 d’agost, la mezzosoprano Cristina Faus acompanyada per José Antonio Domené a l’arpa es varen reencarnar en la curta però brillantíssima carrera artística de Maria Malibrán (1808-1836).
El concert, amb una durada de poc més d’una hora, a l’Espai Ridaura de Santa Cristina d’Aro, va posar en valor la vàlua de la mezzosoprano Maria Malibran comparant-la amb la mítica Maria Callas. El públic, més aviat escàs, va gaudir d’un programa format per dos compositors claus en la vida i en la carrera professional de Maria Malibrán. El primer va ser Gioachino Antonio Rossini, en que es van interpretar peces com “Beltà crudele”, “Arpa gentil, de II viaggio a Reims” i “Assisa al piè d’un salice… Deh, calme de Otello”. Maria Malibrán es va recordar també a partir de peces de Vincenzo Bellini com “La ricordanza”, “Dopo l’obscuro nembo, de Adelson e Salvini”, “Ah! Non credea mirarti, de La Sonnambula” i “Casta Diva, de Norma”. El concert va seguir amb la “Sonata en Sol Major, Wq.139” de Carl Philipp Emanuel Bach amb tres moviments “Adagio un poco”, Allegro” i “Allegro”, composada expressament només per a arpa. La vetllada musical, la primera pels dos artistes després de la pandèmia, es va cloure amb un bis totalment improvisat de la conegudíssima òpera “Miau” interpretat per la mezzosoprano Cristina Faus i la soprano i regidora de Cultura Tina Gorina acompanyades per José Antonio Domené a l’arpa.