La Premsa Comarcal va assolir 834.000 lectors diaris durant el 2022 i va créixer un 3,3%

Barcelona.- L’Associació Catalana de la Premsa Comarcal presenta la cinquena edició de l’Estudi d’Audiència de les seves publicacions associades referent al 2022.

L’informe l’ha elaborat l’empresa Audimèdia a través de la certificadora de mitjans Infortecnica i conclou que el conjunt de l’audiència dels mitjans associats ha augmentat en relació amb els anys anteriors mostrant una clara tendència a l’alça.
En xifres, la Premsa Comarcal va aconseguir durant el 2022 una mitjana de 834.000 lectors, el que significa un 3,3% de creixement respecte a l’any anterior. Com a referència, el 2021 eren 807.000, el 2020 van ser 764.000, i el 2019, 757.000 lectors.
Cal assenyalar que en relació amb els mitjans generalistes impresos en paper, la premsa comarcal li guanya terreny al seu territori i presenta un augment de l’1,1% de share en la seva àrea de major audiència respecte a l’any anterior.
L’estudi també mostra que la premsa impresa en paper continua sent el format favorit de la gent per informar-se del que passa a les seves comarques, amb un 28% dels lectors. Li segueixen les capçaleres Digitals i la Televisió, que ostenten un 19% cadascuna, i tanquen el rànquing les Xarxes Socials i la Ràdio amb un 14% respectivament.
Pel que fa a les franges d’edat amb més lectors, és la que va dels 35 als 55 anys. Cal destacar, però, que els menors de trenta-cinc anys també signifiquen un alt percentatge, amb un 33%. Unes dades que parlen de la bona acollida que els continguts dels mitjans associats tenen entre la gent jove de comarques. Un altra dada a destacar és que pràcticament no hi ha diferències entre el nombre de lectors dones i homes.
De fet, els mitjans de Premsa Comarcal van crear 110.000 pàgines de continguts editorials durant el 2022, establint una afiliació amb el lector de comarques com cap altre mitjà ho aconsegueix, sent les planes d’informació local i comarcal, les més llegides.
L’estudi s’ha basat en 35.000 trucades telefòniques realitzades entre els mesos d’octubre i desembre de 2022 a una població major de quinze anys a totes les comarques de Catalunya controlant les quotes de sexe i edat. També s’han analitzat publicacions de periodicitat diària, bisetmanal, setmanal, quinzenal i mensual, tant en format paper com digital. L’error de mostreig real és del +/- 1,66%.
Aquest estudi s’ha dut a terme amb el suport del Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya.

Tags: ACPC, Audiència, Catalunya, comunicació local, creixement, estudi, informació, lectors, mitjans de comunicació, periodisme, premsa comarcal, publicacions

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
Finalistes del Premi de Fotografia 2023 de la Fundació Vila Casas
Notícia següent
En marxa la reparació de voreres a Pals

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes