La Bisbal d’Empordà.- Divendres passat l’antiga biblioteca del Teatre Mundial va acollir la festa d’inici de la 13a edició bisbalenca del projecte de mentoria social Projecte Rossinyol.
Va ser un acte de benvinguda a participants, mentors/es i mentorats/des, amb les respectives famílies, representants de cadascuna de les escoles i INS de la Bisbal, membres de l’Àrea d’Ensenyament. Van presidir la trobada l’alcalde Enric Marquès, la regidora d’Ensenyament, Laia Torroella; i Òscar Prieto, professor de la UdG i membre representant del projecte. En aquest acte inaugural es van constituir la dotzena parelles d’enguany i va servir per poder fer la primera presa de contacte i posar data a la primera quedada.
Aquest any, com a novetat, cal fer referència d’una dotació del PMOE (Pla Educatiu d’Entorn) que ha contribuït en un augment de participants en el projecte. S’ha passat de sis parelles al doble: enguany hi participen una dotzena de parelles. Aquest augment tan significatiu ha suposat la incorporació d’alumnat de TIS (Tècnics d’Integració Social). Així, les persones mentores aquest any han passat a ser dotze i són alumnat de la UdG i alumnat de TIS de La Bisbal d’Empordà. Pel què fa als mentorats i mentorades, l’alumnat participant és una alumna de 6è del mas Clarà, un alumne de l’Empordanet de 6è, 1 alumna del Joan de Margarit de 6è, 3 alumnes de Cor de Maria (un de 6è, un de 1r ESO i un de 4t ESO). Pel que fa a la col·laboració de l’INS ha augmentat amb sis participants, gràcies a l’increment de la dotació del PMOE. D’altra banda, les persones mentores que enguany participen una vuitena d’alumnes de la UdG d’estudis diversos: un estudiant d’infermeria, un estudiant d’Educació Ambiental, una alumna de Dret, tres alumnes d’Educació Social, un estudiant de Ciències Polítiques i de l’Administració i una estudiant de Comunicació Cultural.
El Projecte Rossinyol és un programa impulsat per la Universitat de Girona i l’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de la Bisbal. La iniciativa pretén que estudiants universitaris es converteixin, durant uns mesos, en persones mentores de nens i nenes d’origen estranger dels diferents centres educatius del municipi. L’objectiu és que l’alumnat d’origen estranger del municipi que té un potencial acadèmic important, pugui realitzar un procés de creixement personal, integració social, cultural, educatiu i lingüístic, a través de l’acompanyament i la guia d’alumnes que, de forma voluntària, els poden obrir portes a un món que d’altra forma hi tindrien difícil accés.