L’Agència Catalana de Turisme inverteix 1,8 milions d’euros en accions de màrqueting turístic per a les comarques de Girona

Comarques gironines

La directora de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Arantxa Calvera, ha presentat aquest dimecres el pla d’accions 2025 de l’entitat al Palau de Congressos de Girona. L’acte ha reunit a un centenar de professionals del sector turístic que han conegut de primera mà les inversions destinades a potenciar el turisme de la Costa Brava i el Pirineu de Girona.

L’ACT del Departament d’Empresa i Treball compta amb 212 empreses i entitats de les comarques gironines afiliades a un o diversos programes d’alta especialització en promoció que gaudeixen directament de les accions que planifica l’organisme.
Calvera ha explicat que “els 1,8 milions d’euros d’inversió s’executen directament sobre el territori i els destinem basant-nos en quatre criteris: la desestaconalització de l’activitat, la desconcentració dels turistes, la diversificació de l’oferta i la de l’increment de la despesa”. La directora ha volgut recalcar l’estreta col·laboració del Patronat de Turisme Costa Brava Girona en la definició de l’estratègia i la planificació del pla d’accions de l’ACT.
Entre els principals eixos de promoció del territori destaca el suport a la connectivitat aèria de l’Aeroport de Girona-Costa. En aquest cas destina una partida importat de 450.000 euros per reforçar les connexions internacionals entre els principals mercats emissors turístics europeus amb Girona i la Costa Brava. Calvera ha qualificat aquesta inversió com “element clau de la competitivitat econòmica del país”.
Un segon punt estratègic de les accions està vinculat a la comercialització de l’oferta gastronòmica. La distinció de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia serveix de motor pel desenvolupament d’iniciatives on Girona té un paper clau pel seu pes gastronòmic. Calvera ha recordat que “aquestes comarques tenen un reconeixement d’alt nivell pels seus restaurants encapçalats pel Celler de Can Roca, Les Cols o Miramar, i també per la particularitat de la seva cuina que és el reflex del seu producte i el seu paisatge”.
Durant el 2025 l’activitat de l’ACT també se centrarà en l’impuls d’accions en productes clau per a aquest territori, com ara la campanya Pirineus obert 365, les campanyes de turisme esportiu, el turisme Actiu i Natura, o turisme de negocis (MICE). En aquest sentit, el pla d’accions inclou campanyes de publicitat segmentades durant tot l’any. També des de l’ACT s’aposta pel Grand Tour de Catalunya i dedicarà una inversió especial en accions vinculades als Trams 4 i 5 al seu pas per les comarques de Girona.
Per altra banda, estan planificats viatges d’aprenentatge, participació a fires, presentacions a mitjans de premsa internacionals i jornades de treball adreçades a professionals del sector.
Durant la presentació, Arantxa Calvera ha posat a disposició de les empreses turístiques els serveis de l’Agència com són la intel·ligència de mercats, la xarxa d’oficines que l’organisme té a l’exterior o la plataforma professional B2B de l’ACT pensada per impulsar els negocis i les destinacions catalanes.La sessió ha acabat amb una proposta per treballar conjuntament en un nou context de màrqueting que impulsi la transformació del model turístic català.

Tags: Agència Catalana de Turisme, Comarques gironines, dinamització, economia, inversions, Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, pla, promoció econòmica, societat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
El Baix Empordà s’uneix per projectar el futur
Notícia següent
L’Ajuntament de Santa Cristina instal·la una senyal reivindicativa contra les violències sexistes

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes