Begur.- El Ple de l’Ajuntament de Begur ha aprovat aquest dimarts 26 de maig en sessió ordinària un nou paquet de mesures en l’àmbit tributari i social per tal de mitigar els efectes econòmics de la Covid-19.
Maite Selva, alcaldessa de Begur, explica que “des de l’inici de la crisi sanitària hem estat treballant i estudiant diverses propostes per ajudar al conjunt de famílies i l’economia del territori”. En aquesta línia, Maite Selva apunta que “la nostra principal preocupació ha estat ajudar, en primer lloc, les persones en situació de vulnerabilitat; i en segon lloc, el teixit comercial i empresarial, dins el nostre marc competencial com a Ajuntament”.
Les mesures aprovades aquesta setmana pel consistori, a més, se sumen també a les accions endegades durant el mes d’abril d’ajuda als veïns i veïnes i establiments de la vila.
Mesures en l’activitat econòmica
Ocupació de la via pública:
- Reduir en un 50% la taxa d’ocupació de la via pública per a l’any 2020.
- Modificar la data de cobrament dels rebuts. La liquidació de la quota reduïda s’efectuarà el mes de setembre.
- Autoritzar l’ampliació de les terrasses, prèvia sol·licitud de part, sempre que sigui possible (per espai i per al trànsit de vianants per la via pública).
Taxa de recollida d’escombraries comercial industrial:
- Reduir en un 50% la tarifa de totes les activitats econòmiques per a l’any 2020.
- Modificar la data de cobrament dels rebuts. La liquidació es practicarà entre els mesos de setembre i de novembre de 2020 i els rebuts domiciliats el 2 de novembre de 2020.
Serveis de temporada a les platges de Begur:
- Reduir un terç el cànon municipal dels serveis de temporada de les platges de Begur, autoritzades per l’Ajuntament, en el procés de licitació tramitat en el seu dia.
- Pròrroga per una temporada més (any 2021) del servei de temporada de les platges de Begur, però només per aquells serveis que obrin durant aquesta temporada d’estiu.
- Reduir un 50% la taxa d’ocupació del mercat.
- Reduir en un 50% la taxa de recollida d’escombraries.
Mesures en l’àmbit familiar
Més recursos per a Benestar Social:
- Destinar la partida del 20% de l’estalvi pressupostari de 2019 a ajudes derivades de Benestar Social, prenent amb especial atenció les famílies més vulnerables i necessitades. Les línies d’actuació es dirigiran a les famílies que hagin vist disminuïts de forma considerable els seus ingressos i ara puguin ser vulnerables, segons criteris i els barems de Benestar Social.
- Reforçar el personal de l’Àrea, per poder atendre amb més agilitat les demandes.
Ajudes a les famílies:
- Ajudes i subvencions en relació al pagament de lloguers i tributs.
- Ajudes per garantir el pagament de subministraments : llum, aigua i gas.
- Ajudes per aliments.
- Col·laboració directe amb Càritas Begur.
Ajudes a gent gran:
- Increment del servei de teleassistència en funció de la demanda.
- Col·laboració directe amb Càritas Begur.
Mesures en l’àmbit del comerç i turisme
Mailings informacions:
- Facilitar informacions i links per sol·licitar línies de subvencions/ajuts econòmiques tant per empresa, autònoms i treballadors per compte aliena que han ofert des de diferents àrees de la Generalitat de Catalunya.
Llistat empreses obertes:
- Elaboració del llistat d’establiments comercials de primera necessitat oberts al públic amb els horaris i entrega a domicilis.
- Elaboració del llistat de restaurants i bars oberts al públic, i promoció i difusió dels mateixos.
Reunions subsectors:
- Reunions entre l’Ajuntament i els diferents subsectors per tal de saber les seves inquietuds (hotels, càmpings, agències immobiliàries, restaurants, comerç).
- Realització de material promocional per acreditar la formació (adhesiu i pòster).
Subministrament d’EPIS:
- Subministrament de kits bàsics d’EPIS a totes les empreses turístiques a demanda segons les necessitats de cada empresa.
- Compra d’EPIS a cost reduït directament a l’Oficina de Turisme.
Adequació de l’Oficina de Turisme:
- Instal·lació de porta corredora.
- Instal·lació de punts d’informació turística durant l’estiu repartits pel municipi.
- Adequació de les mesures sanitàries als WC públics ubicats a l’Oficina de Turisme.
- Formació del personal tècnic de l’àrea amb l’assistència Webinars i formacions turístiques de l’Agència Catalana de Turisme (Generalitat de Catalunya) i el Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona.
Col·laboració amb l’Àrea Medi Ambient i Platges:
- Treball conjunt amb l’Àrea de Medi Ambient i Platges per fer l’adaptació de platges i adequació per a l’afluència de visitants i turistes a l’estiu.