L’Ajuntament de Palafrugell resol el 88% de les incidències rebudes en els darrers sis mesos

Palafrugell

Entre l’1 de febrer i el 31 de juliol, l’Ajuntament de Palafrugell ha rebut 2.698 incidències a la via pública, de les quals 2.395 (un 88%) ja han estat resoltes. El 20% de les incidències rebudes han estat comunicades per la pròpia ciutadana a través de l’apartat “Millorem Palafrugell” de l’app “Palafrugell al mòbil”.

Estem molt satisfets de la gestió de les incidències que hem implementat i les dades en demostren el bon funcionament”, assegura Juli Fernández, alcalde de Palafrugell. “Amb la posada en marxa del telèfon i l’activació de l’app hem aconseguit millorar el flux de comunicació que, afegit a canvis en la gestió interna de les mateixes, ha suposat un increment en la resolució i un valorar afegir al ciutadà que pot conèixer l’estat de les incidències que ens ha comunicat” conclou Fernández.
Del total d’incidències rebudes, n’hi ha un 6% pendents de resoldre per les diferents àrees, per diversos motius. Entre aquests trobem casuístiques com el temps d’espera en la recepció del material o la prolongació en la seva resolució per les característiques pròpies de la incidència, com per exemple podria ser el control de les colònies de gats al municipi. D’altra banda, un 5% s’han descartat en no considerar-se pròpiament incidències. En aquests darrers casos, s’ha comunicat al ciutadà, la via correcta per canalitzar la informació.
Per tipus d’incidència, principalment s’han rebut temes de manteniment de carrers (16% de les incidències), seguit d’arranjaments de lampisteria (8%), desbrossament (7%), senyalització (7%) i recollida de residus (6%). Majoritàriament, s’ha tractat d’incidències situades a Palafrugell (66%), seguit de Calella de Palafrugell (13%), Llafranc (11%), Tamariu (8%) i Llofriu (2%).

Sis mesos d’activitat de “Millorem Palafrugell”
El passat mes de febrer, l’Ajuntament va posar en marxa un apartat per comunicar incidències a la via pública, dins l’app “Palafrugell al mòbil”. Des d’aleshores, qualsevol persona pot comunicar una incidència de forma àgil i ràpida des del seu dispositiu mòbil en el mateix moment que la detecta.
Així doncs, l’aplicació “Palafrugell al mòbil” inclou l’apartat “Millorem Palafrugell”, a través del qual es pot omplir un formulari amb la breu descripció del desperfecte i penjar fotografies que es poden fer al moment des de la mateixa aplicació, detectant i vinculant automàticament la seva ubicació.
A més a més, l’app disposa d’una secció on l’usuari pot consultar l’estat de les incidències que ha registrat. Aquesta secció anomenada “Les meves incidències” es pot trobar al menú genèric de l’aplicació.
Els temes que es poden comunicar a través d’aquesta via han de fer referència a:
• Recollida de residus.
• Neteja viària.
• Manteniment de carrers.
• Enllumenat.
• Jardineria de la via pública.
• Manteniment del mobiliari urbà.
• Colònies de gats.
• Control de plagues.

El telèfon d’incidències segueix actiu
Tot i aquest nou canal de comunicació d’incidències, l’Ajuntament manté actiu el telèfon de comunicació d’incidències que es va posar en marxa la passada tardor. És tracta del número 972 30 30 66, al qual es pot trucar de dilluns a divendres de 9 a 13 hores.

Tags: Ajuntament de Palafrugell, app, estadística, incidència, participacio ciutadana, serveis, societat, telefonia mòbil, via pública

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
Concert de Roly Berrío a la plaça de la República de Sant Sadurní de l’Heura
Notícia següent
El Baix Empordà segueix de Festa Major

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes