L’Ajuntament de Torroella activa un canal de WhastApp per atendre consultes sobre tràmits

Torroella de Montgrí.- L’Ajuntament  posarà en marxa a partir de l’1 d’abril, un canal de WhatsApp (663 74 03 55 ) per atendre consultes relacionades amb la gestió i tramitació administrativa.

Aquesta nova via de comunicació s’emmarca en el procés de millora que s’està implementat al servei de l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC), amb l’objectiu d’assolir una atenció integrada i de qualitat orientada a satisfer els ciutadans i ciutadanes.
Les consultes que hi arribin s’atendran de 9 a 14 hores, que és l’horari d’atenció presencial de l’OIAC.
El nou canal serà, exclusivament, una via per gestionar consultes i resoldre dubtes sobre tràmits amb l’Ajuntament, però no servirà per fer tràmits. L’objectiu és apropar el servei a la ciutadana, a través d’una aplicació àmpliament utilitzada, i reduir el nombre de consultes telefòniques, la qual cosa revertirà en una millora de l’atenció prestada.

Cita prèvia i atenció presencial
El passat 14 de març es va posar fi a l’obligatorietat de ser atès a l’OIAC per mitjà de cita prèvia. Aquest requeriment es va establir en el marc de les mesures per fer front a la pandèmia. No obstant això, es recomana la utilització de la cita prèvia a totes aquelles persones que vulguin ser ateses en un horari determinat i sense demores, ni cues.
Alguns serveis especialitzats com Cadastre, Plusvàlues o el servei d’IDCAT, encara requeriran cita prèvia obligatòria.

Millora constant
L’Ajuntament va iniciar el juliol de 2020 una renovació en profunditat de l’OIAC, per implementar un nou model més d’atenció més proper a la ciutadania. Es van fer canvis estructurals (remodelació integral de l’espai físic de l’oficina, emplaçada a la planta baixa de la casa de la vila) i organitzatius. A més, el personal de l’oficina va formar-se per poder realitzar totes les gestions (registre d’entrada, padró d’habitants, serveis econòmics, urbanisme, etc.), ja que fins aquell moment, cadascun estava especialitzat en una matèria.

L’OIAC 2021, en xifres
Es van atendre 11.936 persones.
Amb el sistema de cita prèvia instaurat, el temps mitjà d’espera ha estat de 2 minuts i 27 segons i el temps de tramitació mitjà ha estat de 10 minuts i un segon.
Es va registrar l’entrada 13.492 sol·licituds, aproximadament la meitat de les quals es van fer a través de la Seu Electrònica.
L’Ajuntament ha facilitat més de 1.100 certificats digitals IDCAT a la ciutadania.

Tags: administració electrònica, Ajuntament de Torroella de Montgrí, atenció ciutadana, grup de WhatsApp, informació, millores, serveis, societat, tecnologia, Torroella de Montgrí, tràmits

1 comentari. Leave new

  • Carlos Casado Juan
    29 de març de 2022 20:59

    Es una lastima que no se de a conocer el nuevo servicio, instaurado hace un año, por el qye aquellas personas que hayan decidido cambiar el coche propio, por uno en RENTING , no sepan que pueden acceder al uso de la zona azul de aparcamiento tanto en Torroella, como en El Estartit, mediante el pago de la tasa de zona azul establecida por el ayuntamiento, pada facilidad de sus habitantes !

    Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
Recta final de la convocatòria per a “Simple Present”, projecte comunitari de creació escènica de La Bisbal
Notícia següent
30 empreses, 134 llocs de treball i 251 candidats participen a l’Speed Dating de Calonge i Sant Antoni

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes