Torroella de Montgrí.- L’Ajuntament posarà en marxa a partir de l’1 d’abril, un canal de WhatsApp (663 74 03 55 ) per atendre consultes relacionades amb la gestió i tramitació administrativa.
Aquesta nova via de comunicació s’emmarca en el procés de millora que s’està implementat al servei de l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC), amb l’objectiu d’assolir una atenció integrada i de qualitat orientada a satisfer els ciutadans i ciutadanes.
Les consultes que hi arribin s’atendran de 9 a 14 hores, que és l’horari d’atenció presencial de l’OIAC.
El nou canal serà, exclusivament, una via per gestionar consultes i resoldre dubtes sobre tràmits amb l’Ajuntament, però no servirà per fer tràmits. L’objectiu és apropar el servei a la ciutadana, a través d’una aplicació àmpliament utilitzada, i reduir el nombre de consultes telefòniques, la qual cosa revertirà en una millora de l’atenció prestada.
Cita prèvia i atenció presencial
El passat 14 de març es va posar fi a l’obligatorietat de ser atès a l’OIAC per mitjà de cita prèvia. Aquest requeriment es va establir en el marc de les mesures per fer front a la pandèmia. No obstant això, es recomana la utilització de la cita prèvia a totes aquelles persones que vulguin ser ateses en un horari determinat i sense demores, ni cues.
Alguns serveis especialitzats com Cadastre, Plusvàlues o el servei d’IDCAT, encara requeriran cita prèvia obligatòria.
Millora constant
L’Ajuntament va iniciar el juliol de 2020 una renovació en profunditat de l’OIAC, per implementar un nou model més d’atenció més proper a la ciutadania. Es van fer canvis estructurals (remodelació integral de l’espai físic de l’oficina, emplaçada a la planta baixa de la casa de la vila) i organitzatius. A més, el personal de l’oficina va formar-se per poder realitzar totes les gestions (registre d’entrada, padró d’habitants, serveis econòmics, urbanisme, etc.), ja que fins aquell moment, cadascun estava especialitzat en una matèria.
L’OIAC 2021, en xifres
Es van atendre 11.936 persones.
Amb el sistema de cita prèvia instaurat, el temps mitjà d’espera ha estat de 2 minuts i 27 segons i el temps de tramitació mitjà ha estat de 10 minuts i un segon.
Es va registrar l’entrada 13.492 sol·licituds, aproximadament la meitat de les quals es van fer a través de la Seu Electrònica.
L’Ajuntament ha facilitat més de 1.100 certificats digitals IDCAT a la ciutadania.
1 comentari. Leave new
Es una lastima que no se de a conocer el nuevo servicio, instaurado hace un año, por el qye aquellas personas que hayan decidido cambiar el coche propio, por uno en RENTING , no sepan que pueden acceder al uso de la zona azul de aparcamiento tanto en Torroella, como en El Estartit, mediante el pago de la tasa de zona azul establecida por el ayuntamiento, pada facilidad de sus habitantes !