Castell-Platja d’Aro.- L’avançament de l’obertura de fronteres anunciada pel govern espanyol ha estat rebuda amb molta satisfacció per l’Associació d’Empresaris de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró (AdEM), ja que consideren que és una gran oportunitat per tornar a reactivar l’activitat comercial i econòmica del municipi.
El fet que el conjunt de Catalunya entrés el dijous passat a la nova normalitat, i l’obertura -a partir de l’1 de juliol- de les fronteres amb els països que es troben fora de l’espai Schengen, també ajudaran a afrontar la campanya d’estiu amb més optimisme que mai. Des de l’AdEM estan convençuts que molts visitants, tant nacionals com estrangers, escolliran Platja d’Aro com a destí durant la temporada d’estiu, coneixedors de la magnífica oferta turística i de la qualitat dels seus serveis.
Campanya molt participativa
Precisament aquesta va ser una de les raons per la qual l’entitat, creada fa més de 40 anys, va impulsar la campanya ‘Platja d’Aro Portes Obertes’. La idea va sorgir en un moment en què la regió sanitària de Girona només feia una setmana que es trobava a la fase 1 de la desescalada, i es va creure convenient la creació d’una acció amb l’objectiu d’incentivar el comerç de proximitat.
Un mes després de la seva posada en marxa, aquesta iniciativa pionera en el panorama turístic català està resultant d’allò més satisfactòria. Construïda a partir del consens de la pràctica totalitat del teixit comercial i empresarial de la població, ‘Platja d’Aro Portes Obertes’ ha aconseguit promocionar la marca Platja d’Aro a través d’uns sortejos setmanals a Instagram. Amb una mitjana de mig miler de participants per sorteig i un increment notable dels seguidors del perfil de l’AdEM, la campanya està previst que s’allargui fins a finals d’agost.
Cal recordar que els participants més afortunats tindran l’oportunitat de gaudir de diferents obsequis (vals-regal en botigues de roba per a home i dona, en botigues esportives, llibreries i òptiques, entre d’altres), experiències (de salut, esportives i d’oci nocturn) i estades (allotjament d’una o dues nits en diferents establiments de la població, amb altres serveis inclosos com esmorzar o spa), que es repartiran cada setmana. Els premis són fruit de la col·laboració dels establiments de Platja d’Aro que participen en la campanya.
AdEM, una trajectòria d’èxit
Una de les particularitats de la campanya és la voluntat d’integrar el màxim nombre d’establiments més enllà dels 180 associats que actualment formen part de l’AdEM. De fet, el treball en xarxa va ser un dels objectius fundacionals de l’entitat. Creada el 1982, l’AdEM també ha apostat per la dinamització de l’àmbit empresarial, la desestacionalització de la temporada turística, i la promoció de la qualitat dels recursos i serveis que Platja d’Aro ofereix els 365 dies de l’any.
En aquest sentit, cal recordar que l’AdEM participa activament en l’organització d’esdeveniments com el Carnaval –el més multitudinari de les comarques gironines– i la tradicional ‘Botiga al carrer’, que es celebra dos cops a l’any i també fora de la temporada d’estiu. A més, l’AdEM i els seus associats sempre són presents a la resta d’iniciatives organitzades per l’Ajuntament, i que tenen com a objectiu enfortir una marca tan potent com és Platja d’Aro. Des de l’entitat també s’impulsen tertúlies empresarials, es desenvolupen projectes socials, s’aposta per l’accessibilitat turística i es creen vincles amb universitats i altres centres de formació.
Marca turística de referència
La Costa Brava és un dels indrets més espectaculars del continent europeu, i això es tradueix amb la visita de milers de turistes nacionals i internacionals, que se senten atrets pels encants d’un entorn immillorable, i també per l’excel·lència de la seva oferta turística.
Gràcies a la inversió, a la feina ben feta i a l’anàlisi dels hàbits de consum dels visitants, Platja d’Aro ha esdevingut l’epicentre turístic d’aquest petit racó de la Mediterrània i el destí ideal per viure experiències ja sigui amb la família o amb els amics. Amb una oferta comercial, d’allotjament, d’oci i de restauració de qualitat, Platja d’Aro fa temps que s’ha convertit en un punt de trobada dels amants de l’esport, la cultura, i el lloc idoni per a la celebració de grans congressos i convencions.
Inevitablement la pandèmia ha frenat l’activitat d’un poble dinàmic com Platja d’Aro, però si una cosa s’ha demostrat al llarg dels anys és la seva capacitat d’adaptar-se a les circumstàncies i d’assolir l’èxit malgrat les adversitats. Enguany, amb l’impuls del “Platja d’Aro Portes Obertes”, no en serà una excepció.
Deixa un comentari