Palamós.- Aquest mes de desembre s’ha posat en marxa a Palamós una nova edició del projecte Rossinyol “Mentoria per a una societat inclusiva”, que s’allargarà fins a finals del mes de maig de l’any que ve.
En aquesta ocasió la presentació de la nova edició del projecte s’ha dut a terme a l’espai municipal polivalent del carrer Santa Marta.
El projecte Rossinyol a Palamós compta enguany amb la participació de set joves mentorats de menys de 16 anys, estudiants d’ESO al municipi, i que fa relativament poc temps que han arribat al municipi.
En aquest cas els alumnes participants són procedents de Bielorússia, Argentina, Marroc, Guinea Conakry, Colòmbia i Hondures.
Els set estudiants de la UdG que faran l’activitat de mentors, han rebut una formació expressa per dur a terme aquesta funció.
Aquesta proposta esdevé una activitat d’extensió universitària mitjançant la qual s’ha creat una xarxa de dinàmiques entre estudiants de la UdG (mentors) i alumnes dels centres (mentorats), amb l’objectiu de potenciar la inclusió social, la ciutadania activa i el desenvolupament personal dels alumnes que participen en el projecte, i mitjançant la realització d’activitats que facilitin el coneixement de l’entorn, del municipi on viuen, així com de l’ús social de la llengua catalana.
A partir de la presentació realitzada les parelles ja poden fer les trobades que vulguin (també de manera telemàtica si les mesures Covid ho determinen).
Durant el curs 2021-2022 els alumnes que participen d’aquest projecte faran activitats lúdiques-culturals programades pels voluntaris universitaris que els acompanyaran en totes elles.
Les activitats programades es realitzen fora d’horari escolar (tardes i caps de setmana) amb un mínim de tres hores setmanals.
El projecte Rossinyol “Mentoria per a una societat inclusiva” es porta a terme en diversos municipis de les comarques gironines.
En el cas de Palamós l’activitat és coordinada des del Servei de Ciutadania i Immigració, depenent de l’Àrea d’Acció Social i Ciutadania de l’Ajuntament de Palamós, en col·laboració amb l’INS Palamós i l’Institut Escola Vila-romà, i en conveni amb la Universitat de Girona; i la Fundació Girona, Universitat i Futur.