L’Ajuntament de Figueres ha prohibit l’accés durant sis mesos a les piscines municipals a nou menors que van saltar la tanca per banyar-s’hi, fora de l’horari establert.
Els fets es van produir en dies diferents, però el consistori ha analitzat totes les advertències que ha rebut i ha notificat als joves que no podran accedir de nou a qualsevol de les piscines de titularitat municipal. De fet, l’Ajuntament assenyala que es tracta d’una falta “molt greu” i adverteix que s’ha reforçat la vigilància en aquests equipaments per evitar situacions com aquesta. La sanció correspon a la voluntat de “garantir la seguretat de les instal·lacions i promoure el respecte per les normes de convivència i ús dels equipaments públics“.
Fonts consistorials deixen clar que “les normes estan per complir-se” i remarquen que mantindran “la lluita contra l’incivisme” que, diuen, és “una prioritat irrenunciable“. Per aquest motiu, a més del reforç dels sistemes de seguretat i videovigilància de la piscina municipal els darrers anys, s’ha creat un reglament d’ús per evitar conductes incíviques i que és el que contempla la sanció imposada als nou menors d’edat.
“L’objectiu és garantir la seguretat i el benestar dels usuaris, afavorir una convivència respectuosa i preservar les instal·lacions municipals que són de tots els figuerencs“, remarca el consistori.








