Empordà.- Aquest dimecres al migdia, al Terracotta Museu de la Bisbal d’Empordà, s’ha celebrat per primera vegada l’acte de lliurament dels reconeixements a les 150 empreses, institucions i entitats adherides fins al moment a la marca Empordà.
Aquesta marca territorial es va començar a desplegar al 2019 de la mà dels consells comarcals de l’Alt i el Baix Empordà amb la voluntat de representar un territori amb una essència comuna, pròpia i diferenciada. Qualsevol entitat, associació, empresa o organització pot adherir-se a la marca Empordà, sempre que desenvolupi la seva activitat a l’Alt o el Baix Empordà o bé sigui aquesta representativa del territori i impulsora de la seva identitat, cultura, productes autòctons o espais naturals.
Durant l’acte s’han efectuat els parlaments per part dels representants polítics i s’ha fet entrega d’un diploma i un distintiu adhesiu a les diferents entitats que ja formen part de la marca Empordà. Per acabar, s’ha ofert una copa de cava als assistents.
El president del Consell Comarcal del Baix Empordà, Joan Manel Loureiro, ha volgut agrair a totes les empreses i entitats que s’han adherit a la marca Empordà per apostar pel foment dels valors i les singularitats del territori. Alhora, Loureiro ha destacat que “és important col·laborar entre les administracions públiques i privades per estendre l’Empordà arreu i difondre i preservar l’essència que diferencia casa nostra”.
Per la seva banda, el vicepresident primer i conseller comarcal de Turisme del Baix Empordà, Xavier Dilmé, ha detallat que la marca Empordà va emergir amb la voluntat dels dos consells comarcals de sumar esforços entre empreses, entitats i administracions per posar en valor la cultura, el patrimoni i la geografia que els uneix i fer pinya per potenciar un territori únic. També ha posat en relleu que “malgrat les dificultats, la marca ha anat creixent al llarg d’aquests anys: s’han fet campanyes de promoció potents a l’estiu en moments complicats, s’han creat nous productes turístics i hem treballat conjuntament molts actors diferents. El camí engegat creiem que és el correcte i apostem perquè tingui continuïtat”.
Pel que fa a l’Alt Empordà, la presidenta del Consell Comarcal, Sònia Martínez, ha destacat la importància de la unió de les administracions, assegurant que “quan es treballa colze a colze, surten grans projectes com aquest”. A més d’agrair, també, a les empreses i entitats per la seva aposta per potenciar la marca Empordà, Martínez ha donat importància a “estimar i creure en l’Empordà”. “Tenim un gran territori que ens envolta, i tenim el privilegi de poder-ne lluir”, ha conclòs.
El vicepresident quart i conseller comarcal de Turisme, Agustí Badosa, ha explicat que el nom de la marca està en procés de registrar-se com a marca col·lectiva, amb la finalitat que les empreses que creuen amb l’Empordà s’hi puguin acollir. A més, Badosa també ha anunciat que a la tardor es farà una campanya interna a l’Empordà, mitjançant xarxes socials i mitjans locals.
Badosa ha conclòs el seu discurs donant a conèixer la data de llançament de la campanya d’estiu d’aquest 2022: serà el 9 de juny, però a diferència d’altres anys, “la campanya no s’acabarà a l’estiu. Tenim l’objectiu d’allargar la temporada i, per tant, la campanya es reprendrà al setembre”.
Per a més informació sobre la marca territori Empordà, es pot consultar la pàgina web oficial https://www.socemporda.com/.