Sant Feliu de Guíxols presentarà una queixa col·lectiva pels “intolerables” talls de llum que va patir la ciutat el 15 d’agost, amb un gran dany al sector comercial i turístic

Sant Feliu de Guíxols.- L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha reunit aquest dilluns un grup de tècnics municipals per tal d’avaluar l’abast generat pels nombrosos talls de subministrament elèctric que van patir diferents zones de la ciutat el diumenge 15 d’agost durant tota la jornada, i part del dia abans.

En aquesta ocasió es van veure afectats diferents sectors, com la zona comercial central de Sant Feliu (carrer Major i immediacions) i també el nucli de Sant Pol, i els seus negocis turístics i comercials. Alguns dels problemes van provocar cancel·lacions i sortides de clients, ja que les instal·lacions no podien garantir sistemes d’aire condicionat, però tampoc funcionaven neveres, ordinadors, cafeteres, sistemes informàtics de facturació, comandes i molts altres.
Des de l’Ajuntament es fa, aquest matí de dilluns, una crida personalitzada a tot el sector empresarial afectat i s’estan reunint les afectacions que es van registrar a tot Sant Feliu, per  articular una queixa conjunta contra Edistribución, (Endesa) distribuïdora d’electricitat.
També ha habilitat un email, tallsllum@guixols.cat, per tal que tots els particulars que van patir talls de llum amb provocació de danys o pèrdues, ho comuniquin al consistori.
Es pot fer servir el mail, o també es pot buscar al web guixols.cat un qüestionari creat per a aquesta proposta.
La queixa global, que es vol que sigui col·lectiva, no substitueix les accions individuals que cada empresa o particular pugui exercir pel seu compte amb asseguradores i respectives companyies comercialitzadores de llum.
Es calcula que els talls van començar a ser presents ja el dissabte, 14 d’agost, de forma puntual, i el diumenge 15 van ser més persistents, en diferents zones de Sant Feliu. Dilluns al matí encara hi havia alguna afectació.
Entre les afectacions, l’emissora municipal no podia emetre perquè l’antena no va tenir llum, però la part més afectada va ser la zona de Sant Pol, on els nombrosos establiments turístics existents van patir talls que van provocar, en molts casos, pujades de tensió, danys en equips, o directament van deixar de funcionar equipaments bàsics com climatitzadors, sistemes de caixes registradores, comandes, tíckets, vitroceràmiques, ventiladors, neveres, congeladors i altres aparells.
Per l’alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas, “és intolerable que hi hagi una xarxa de distribució elèctrica tan deficient com la que tenim, amb uns preus de tarifa cada cop més elevat, i que cada estiu dona problemes en dates estratègiques per al turisme“.
Dilluns al matí, encara hi havia sectors on no s’havia resolt la incidència, i es treballa amb generadors elèctrics.

Endesa diu que l’avaria de Sant Feliu es va resoldre aviat però admet que va afectar 138 clients a Sant Pol durant hores
Endesa subratlla que l’avaria que va afectar aquest diumenge Sant Feliu de Guíxols es va resoldre de pressa, tot i admetre que hi va haver 138 abonats de la zona de Sant Pol que es van quedar sense llum durant hores.
Fonts de la companyia expliquen que, a quarts de deu del matí, una incidència va arribar a afectar 8.300 clients. Però al cap de quinze minuts la xifra ja era de 3.000 i aproximadament una hora després, tothom tenia llum. A les dues de la tarda, però, la línia de mitjana tensió va tornar a fallar. I en aquest cas, va deixar a les fosques aquests 138 clients (particulars i negocis) de Sant Pol. Endesa va activar tres grups electrògens, que no van poder funcionar fins a les sis perquè calia treure cotxes aparcats.
Després que l’alcalde de Sant Feliu, literalment, s’hagi mostrat “indignat” contra Endesa pels talls de llum que hi va haver ahir, la companyia ha volgut matisar les acusacions. D’entrada, fonts d’Endesa expliquen que, contràriament al que diu el consistori, dissabte no tenen registrada cap incidència al municipi.
Endesa admet que aquests 138 afectats no van tenir electricitat durant tota aquesta estona. Però també precisa que la línia de mitjana tensió, que té un tram aeri i un altre de soterrat, no es va poder reconnectar del tot arran de l’activació del Pla Alfa.
L’avaria va afectar el tram de la línia que passa per sota terra. Però per reconnectar l’aeri, el protocol del Pla Alfa estableix que, en aquests casos, cal adoptar més mesures de seguretat. I necessàriament, això en retarda la connexió.
Pel que fa al tram soterrat, Endesa ha acabat de reparar-lo aquest dilluns al migdia. La companyia explica que, després de fer els protocols pertinents, la situació ja s’ha normalitzat del tot a aquella hora (que ha estat quan s’han retirat els grups electrògens).

Tags: Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols, electricitat, Endesa, incidència, queixes, reclamació, Sant Feliu de Guíxols, serveis, societat, subministrament, successos, tall, temporada turística

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
La Policia Local de Calonge i Sant Antoni fa 442 serveis durant el segon cap de setmana sense confinament nocturn
Notícia següent
Comissen 21,7 kg de marihuana amagada en tres maletes al maleter d’un cotxe a la Jonquera

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes