L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols vol desestacionalitzar el festival de la Porta Ferrada en el nou concurs públic per a la gestió de la mostra musical. Per aquest motiu, el contracte inclou la possibilitat de fer cinc concerts entre l’hivern i la primavera en una carpa del Guíxols Arena.
Segons el regidor responsable de l’àrea, Josep Saballs, aquesta opció permetria “desestacionalitzar i promocionar el festival” fora de la temporada i apunta que els concerts es podrien fer per Setmana Santa. Per altra banda, el Porta Ferrada també inclourà un cicle de concerts amb artistes locals en locals d’hostaleria del municipi i deixa la porta oberta a la desaparició del cicle d’espectacles d’humor que hi havia els últims nou anys.
La productora The Project ha estat l’encarregada de gestionar el festival de la Porta Ferrada en els últims anys després de guanyar el concurs públic que organitza l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols. Aquest estiu el contracte va finalitzar i per això l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ja prepara el nou plec de clàusules per licitar la gestió del festival.
A l’agost, l’ajuntament ja va aprovar un estudi de viabilitat econòmica que preveia licitar la mostra per 10,5 milions d’euros en tres anys i calculaven que l’aportació màxima per part de l’ajuntament havia de ser de 300.000 euros. Ara, el plec de clàusules aprovat aquest dimarts dona més detalls sobre el contracte que proposa el consistori a les productores.
En primer lloc, destaca la voluntat del govern local per “desestacionalitzar” el festival. Per això els plantegen programar cinc concerts entre l’hivern i la primavera en una carpa del Guíxols Arena. El regidor responsable del festival, Josep Saballs, ha detallat que els aportaran 10 punts en el concurs públic.
Saballs ha concretat que una opció seria “organitzar els concerts per Setmana Santa” per tal d’aconseguir atracció turística i, al mateix temps, promoció del festival d’estiu. El regidor ha recordat que aquests mesos són molt importants per a la venda d’entrades i l’única manera d’aconseguir ressò del festival és pagant publicitat. Si s’opta per fer aquests concerts fora de la programació d’estiu, es podrà tenir “un altaveu” per promocionar la programació d’estiu.
Un cicle per a artistes locals
Per altra banda, les noves bases preveuen un nou cicle de música pensat per a artistes locals. Es tracta d’un cicle que es farà en establiments d’hostaleria del municipi i l’encarregat de la gestió del festival haurà de destinar-hi un mínim de 20.000 euros en aquesta programació.
El regidor responsable del festival també ha detallat que el cicle d’humor que van estrenar ara fa nou anys queda relegat com una opció per a l’empresa gestora i no una obligació com passava fins ara. Saballs assegura que aquesta proposta ja ha arribat “al seu límit” i per això no consideren necessari exigir-ho i deixen a la voluntat de la productora el fet de mantenir el cicle o prescindir-ne.
Un mínim de 20 concerts a l’any
Pel que fa a la programació, el plec de clàusules preveu un mínim de 20 concerts i un màxim de 35. En funció de la proposta que faci l’empresa es donarà una puntuació o una altra. També es detalla que d’aquest mínim, deu hauran de ser a l’espai del port i cinc al de Guíxols Arena. Pel que fa al preu de les entrades, hauran de tenir una mitjana ponderada de 80 euros. Saballs assegura que aquesta mesura els permet oferir preus baixos.
En l’aspecte econòmic, les empreses que es presentin al concurs guanyaran punts en funció de la reducció de l’aportació municipal. Es preveu aportar-hi 300.000 euros com a màxim, tot i que els guanyadors del concurs obtindran més puntuació si la xifra d’aportació municipal es redueix. Per últim, s’exigeix que es destini un 0,1% del taquillatge a entitats del tercer sector locals.
Per fer complir totes aquestes condicions, el regidor ha assegurat que s’ha incorporat en el plec de clàusules un règim sancionador per primera vegada. Saballs considera que aquest element els permetrà garantir que totes les clàusules exigides i firmades s’acabin complint.