Sant Feliu de Guíxols vol licitar la gestió del Festival de la Porta Ferrada de tres anys per 10,5 MEUR

Sant Feliu de Guíxols (ACN)

L’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ha començat els tràmits per licitar la gestió del Festival de la Porta Ferrada per als propers tres anys per un valor de 10,5 milions d’euros.

Així s’ha aprovat aquest dimarts en un plenari urgent, en què el consistori ha tirat endavant l’estudi de viabilitat econòmica. El govern local ha anunciat que no podia donar més detalls sobre el plec de condicions fins que no sigui públic, però des de l’oposició han reclamat que es facin canvis substancials. Els tres grups (Junts, ERC i Guíxols en Comú) han criticat l’actual gestió i la manca de transparència. L’alcalde, Carles Motas, ha defensat el model vigent amb “l’evolució estratosfèrica” del festival en l’última dècada.
Després de tancar l’edició d’enguany del Festival de la Porta Ferrada, l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols ja treballa en la de l’estiu vinent, que serà sota una nova concessió. El segon tinent d’alcalde del municipi, Josep Saballs, recorda que fa mesos que hi treballen –concretament des del mes d’octubre del 2023– i aquest dimarts s’ha aprovat el primer dels tràmits pel nou concurs. Es tracta d’un estudi de viabilitat econòmica on les empreses interessades en gestionar el festival hauran de presentar la seva oferta.
El govern local si que ha detallat que calculen uns ingressos d’uns 3,5 milions d’euros per a la propera edició de la mostra musical i el contracte preveu que la gestora aconsegueixi un benefici del 6% dels ingressos, que es quedaria per sota dels 50.000 euros. Malgrat tot, el concurs és per gestionar el festival en els propers tres anys i per això el valor estimat del contracte és de 10,5 milions d’euros. En aquest contracte també és preveu “una aportació màxima de 300.000 euros” per part de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols.
En aquest primer tràmit, doncs, s’analitzarà la solvència econòmica de totes les empreses que s’hi presentin. A partir d’aquí, s’estudiarà l’oferta que presenta cada gestora i s’escollirà l’empresa guanyadora que s’encarregarà de portar el festival de la Porta Ferrada en les properes tres edicions. Aquest contracte de concessió no admet pròrrogues i, per tant, d’aquí a tres anys caldrà repetir tot el procés.

Crítiques pel plec de clàusules
Saball ha avançat que encara no es pot fer públic el plec de clàusules fins d’aquí a 30 dies i per això no ha entrat en el debat de quins requisits haurà de complir la concessionària. De tota manera, el govern local sí que n’ha començat a parlar amb la resta de grups municipals que formen l’ajuntament. Per això, l’oposició ha decidit abstenir-se fins tenir el debat sobre el model de festival que el govern local vol tirar endavant.
Des d’En Comú Podem, Jordi Lloveras, ha recordat que el de la Porta Ferrada és un dels festivals amb més finançament públic de Catalunya, “per sobre del Cruïlla, el Primavera Sound o l’Acústica“. De fet, només està per darrera del Sonar que es fa a Barcelona. Per això considera que el festival ha de tenir un caràcter més popular i preveu detallar les seves propostes en el debat públic sobre el nou contracte de gestió.
En la mateixa línia, la portaveu d’ERC al consistori, Sílvia Romero, ha destacat que s’abstenen perquè el model “no s’ajusta al 100%” amb el republicà i consideren que “hi ha marge de millora“. El que sí que ja han mostrat el seu desacord és en el fet que el Festival Idíl·lic es faci a Sant Feliu de Guíxols utilitzant les instal·lacions del Porta Ferrada però “a cost zero“. En aquest cas, és un conveni signat entre aquests organitzadors i l’ajuntament per una durada de quatre anys (en queden tres) que permet cedir els espais gratuïtament per fer aquest festival de música.

Més català, sostenibilitat i desestacionalització
Qui sí que ha entrat més en detall ha estat la regidora de Junts, Nina Rives, que s’ha mostrat molt crítica amb la gestió actual del festival. La regidora retreu una “manca de transparència” en la gestió econòmica de l’actual empresa ja que no els facilita els ingressos en venda d’entrades.
Per altra banda, consideren que cal ampliar la programació de música en català i apostar per la sostenibilitat amb la reducció de generadors i grups electrògens. Per últim, Rives creu que cal desestacionalitzar el festival i no concentrar-lo en els mesos de juliol i agost perquè en aquestes dates “l’ocupació a Sant Feliu de Guíxols ja és plena“.
L’alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Carles Motas, ha defensat l’actual model recordant el salt que han fet en el volum de venda d’entrades en una dècada. De fet, Motas ha recordat que el 2015 el festival de la Porta Ferrada va tancar amb 15.000 entrades venudes, mentre que aquest 2024 ho ha fet amb 56.000. Per a Motas es tracta d’una “evolució estratosfèrica” que s’ha aconseguit per l’aposta del govern municipal per la cultura.

Tags: Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols, Festivals, licitació, ple, Porta Ferrada, societat, viabilitat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
Suspenen de sou i feina tres treballadors de neteja viària de Figueres per llançar brossa a la terrassa d’un restaurant
Notícia següent
Torna l’Stockada, la fira rebaixes d’estiu de Palafrugell

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes