Rosa Guanter (Sòcia-directora TAX Palafrugell – TAX Palamós – TAX Torroella de Montgrí)
rguanter@tax.es
Si tens treballadors saps que l’àrea laboral de la teva empresa és important, i més ara, que hem vist la importància de tenir un bon assessorament laboral arrel de la Covid per sentir-nos protegits i assessorats davant possibles dificultats.
A TAX Economistes i Advocats oferim un assessorament professional a les empreses des de fa més de 30 anys i som especialistes en la gestió i l’assessorament laboral i legal per a empreses. A part de la gestió laboral de fer les nòmines, què més creiem que és important que et revisis?
Implantar el pla d’igualtat:
No és per a totes les empreses, però si tens més de 50 treballadors, aquest vídeo resumeix què és el pla d’igualtat i com t’afecta, et pot interessar:
Tenir fet el registre salarial:
Actualment ja és obligatori per a totes les empreses i comporta l’obligació de portar un registre amb els valors mitjans dels salaris, els complements salarials i les percepcions extrasalarials de la teva plantilla, desagregats per sexe i distribuïts per grups professionals, categories professionals o llocs de treball iguals o d’un valor igual, de tal manera que les persones treballadores hi puguin accedir, a través de la representació legal de les persones treballadores de l’empresa.
Implantar un reglament intern:
Una de les principals preocupacions quan es tenen treballadors és la relació contractual que l’empresa té amb ells i cal revisar alguns dels aspectes més rellevants: tractament de la informació, l’ús de les noves tecnologies de la comunicació i l’anàlisi de l’estructura de l’empresa, entre d’altres. Per això, des de TAX, t’assessorem i realitzem el decàleg i el protocol d’actuació pels teus treballadors, redactem les clàusules dels contractes i el protocol de drets i deures dels treballadors.
Si fas teletreball a l’empresa, has de formalitzar un acord:
Si la teva empresa està realitzant teletreball, recorda que el Reial decret llei 28/2020, de 22 de setembre, estableix l’obligació de realitzar un acord per al treball a distància entre empresa i treballador, que havies de formalitzar abans del 13/01/2021 i que preveu sancions en cas de no complir-se. L’acord per al treball a distància entre empresa i treballador ha de realitzar-se per escrit, bé en el moment de la signatura del contracte de treball inicial, o bé pot realitzar-se en un moment posterior. Això sí, ha de formalitzar-se sempre abans que s’iniciï el treball a distància.
Una eina de RRHH per a la teva empresa: el portal de l’empleat TAX
Si vols que els teus treballadors accedeixin online a les seves nòmines, signin els contractes virtualment, puguin demanar vacances i veure el seu horari de treball o inclús registrar la seva jornada laboral (recorda que registrar la jornada és una obligació), t’animem a que miris aquest vídeo del portal de l’empleat que podries implantar a la teva empresa:
Deixa un comentari