Territori engega una prova pilot a les comarques gironines per millorar la seguretat a les línies de bus nocturnes

Girona (ACN).- El Departament de Territori engega una prova pilot a les comarques gironines per millorar la seguretat a les línies de bus nocturnes. La prova es farà dins els serveis de transport a la demanda, els coneguts com a Clic.cat.

Des d’aquest divendres i fins a finals de la temporada d’estiu, la Generalitat incrementarà les parades a petició de la línia NGi1, que enllaça Salt, Girona, Platja d’Aro, Palamós i Palafrugell. La gestionen els operadors Sarfa i Teisa. Els autobusos faran més parades en llocs com ara les zones d’oci amb l’objectiu que dones i joves caminin menys estona sols. Després de l’estiu, Territori avaluarà els resultats d’aquesta prova i, si són positius, estendrà l’augment de parades a demanda més línies d’autobús.
Per promoure una mobilitat més segura i evitar situacions de risc, la línia NGi1 Salt/Girona-Platja d’Aro-Palamós/Palafrugell incrementarà el nombre de parades a demanda en punts més freqüentats, com ara zones d’oci. La voluntat és que aquests punts permetin que les persones usuàries més vulnerables, sobretot dones i joves, caminin menys estona soles i s’acostin el màxim possible a la seva destinació.
Les parades a demanda es podran reservar amb una antelació de fins a una hora abans de l’inici de l’expedició, a través de la aplicació mòbil NE-MI. Les reserves es podran fer tant per una parada d’origen com de destí i la persona usuària podrà consultar en temps real la ubicació del vehicle per poder apropar-se amb la mínima antelació possible i evitar temps d’espera a la parada.

El Clic.cat
El transport a la demanda Clic.cat ha comptabilitzat prop de 42.500 viatgers des de la seva posada en marxa a les comarques gironines, l’any 2019. El Departament de Territori disposa de 38 línies Clic.cat en funcionament. L’objectiu és anar digitalitzant i transformant en Clic.cat tota la xarxa de transport a la demanda de la Generalitat, que està formada per 233 línies que arriben a 712 nuclis de població.
El transport a la demanda té els recorreguts i els horaris establerts, però només es presta si hi ha reserves prèvies. D’aquesta manera, els vehicles i les rutes es poden ajustar a la demanda real, evitant recorreguts ineficients i emissions de CO2.

Tags: aplicació, Castell-Platja d’Aro, Comarques gironines, demanda, horari nocturn, oci nocturn, Palafrugell, palamós, reserves, seguretat, serveis, societat, territori, transport

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
L’Ajuntament de Begur actualitza el projecte d’equipaments a la Font de Baix
Notícia següent
El Consell d’Alcaldies del Baix Empordà afronta la sequera i la planificació hidrològica amb l’ACA

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes