Territori engega una prova pilot a les comarques gironines per millorar la seguretat a les línies de bus nocturnes

Girona (ACN).- El Departament de Territori engega una prova pilot a les comarques gironines per millorar la seguretat a les línies de bus nocturnes. La prova es farà dins els serveis de transport a la demanda, els coneguts com a Clic.cat.

Des d’aquest divendres i fins a finals de la temporada d’estiu, la Generalitat incrementarà les parades a petició de la línia NGi1, que enllaça Salt, Girona, Platja d’Aro, Palamós i Palafrugell. La gestionen els operadors Sarfa i Teisa. Els autobusos faran més parades en llocs com ara les zones d’oci amb l’objectiu que dones i joves caminin menys estona sols. Després de l’estiu, Territori avaluarà els resultats d’aquesta prova i, si són positius, estendrà l’augment de parades a demanda més línies d’autobús.
Per promoure una mobilitat més segura i evitar situacions de risc, la línia NGi1 Salt/Girona-Platja d’Aro-Palamós/Palafrugell incrementarà el nombre de parades a demanda en punts més freqüentats, com ara zones d’oci. La voluntat és que aquests punts permetin que les persones usuàries més vulnerables, sobretot dones i joves, caminin menys estona soles i s’acostin el màxim possible a la seva destinació.
Les parades a demanda es podran reservar amb una antelació de fins a una hora abans de l’inici de l’expedició, a través de la aplicació mòbil NE-MI. Les reserves es podran fer tant per una parada d’origen com de destí i la persona usuària podrà consultar en temps real la ubicació del vehicle per poder apropar-se amb la mínima antelació possible i evitar temps d’espera a la parada.

El Clic.cat
El transport a la demanda Clic.cat ha comptabilitzat prop de 42.500 viatgers des de la seva posada en marxa a les comarques gironines, l’any 2019. El Departament de Territori disposa de 38 línies Clic.cat en funcionament. L’objectiu és anar digitalitzant i transformant en Clic.cat tota la xarxa de transport a la demanda de la Generalitat, que està formada per 233 línies que arriben a 712 nuclis de població.
El transport a la demanda té els recorreguts i els horaris establerts, però només es presta si hi ha reserves prèvies. D’aquesta manera, els vehicles i les rutes es poden ajustar a la demanda real, evitant recorreguts ineficients i emissions de CO2.

Tags: aplicació, Castell-Platja d’Aro, Comarques gironines, demanda, horari nocturn, oci nocturn, Palafrugell, palamós, reserves, seguretat, serveis, societat, territori, transport
Notícia anterior
L’Ajuntament de Begur actualitza el projecte d’equipaments a la Font de Baix
Notícia següent
El Consell d’Alcaldies del Baix Empordà afronta la sequera i la planificació hidrològica amb l’ACA

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes