Infraestructures de la Generalitat ha adjudicat el contracte de serveis per a la redacció de l’estudi informatiu de la ronda Nord de Figueres, en el tram que va des de la carretera GIP-5106 fins a l’N-IIa i que preveu la construcció d’un túnel que ha d’unir l’avinguda Salvador Dalí amb l’estació de l’AVE Figueres-Vilafant, passant per la falda del Castell de Sant Ferran.
La licitació es va obrir el març passat i s’hi van presentar cinc empreses. L’adjudicatària ha estat Ingenieros Emetres SLP per un import de 170.092,93 € (IVA inclòs), que disposa d’un any per presentar l’estudi. La previsió és que el 2025 es pugui aprovar el projecte executiu de la primera fase i que el 2026 s’iniciïn les obres, amb un pressupost de 6 milions d’euros.
Un cop aprovat l’estudi informatiu el següent pas és la redacció del projecte constructiu. El juliol passat ja es va adjudicar l’estudi d’impacte ambiental a Euro Geotécnica SA per 55.271,12 €.
L’obra es preveu fer en tres fases de construcció. El tram entre l’avinguda Salvador Dalí (carrer Port Lligat) i l’estació de l’AVE s’executa a càrrec de la Generalitat. A més, l’Ajuntament de Figueres està tramitant un pla especial per executar la ronda Nord en dues altres fases: la primera, des de la carretera de Llançà-Portbou (N-260) fins a l’Aigüeta (C-252) (el setembre passat es va adjudicar la redacció del projecte constructiu) i la segona, des de l’Aigüeta fins a l’Hotel Empordà (Motel).
L’Ajuntament de Figueres defensa que “la ronda Nord és una infraestructura imprescindible per millorar la mobilitat i reduir el trànsit de vehicles de pas del centre de la ciutat”.