El bloqueig dels ports xinesos per la covid-19 provoca la paràlisi de milers de quilos de carn d’empreses gironines

Girona (ACN).- El bloqueig generat pel coronavirus als ports xinesos els darrers mesos ha provocat la paràlisi de milers de quilos de carn d’empreses catalanes que havien d’anar a parar a grans superfícies del país asiàtic.

El problema és que els contenidors frigorífics que es fan servir per transportar el producte han quedat aturats a la Xina i no es descarreguen ni es distribueix la carn. Això provoca un problema de finançament, ja que el comprador només paga una part –aproximadament un 30% del total– a l’hora de fer la comanda, i la resta a l’entrega. Alhora, però, també és un problema logístic, perquè les navilieres tenen escassetat de contenidors, i han incrementat el lloguer entre 1.000 i 2.000 dòlars.
El secretari general de la Federació d’Indústries Càrnies (FECIC), Josep Collado, deixa clar que la demanda xinesa pel producte català “hi és“, en bona part per la pesta porcina que hi ha al país asiàtic. “El que ens trobem és que hi ha un problema logístic, perquè els contenidors que les empreses catalanes lloguen, no tornen, ja que queden aturats d’una manera o altra a la Xina“, explica.
Això ha derivat en un problema financer, perquè les càrnies han decidit continuar produint i anar guardant en frigorífics la carn destinada a les empreses xineses, fins que se solucioni el bloqueig. “La qüestió és que no hi ha capital circular ja que no reps els diners de la carn que s’ha enviat, però alhora has de seguir comprant porcs, que s’han de sacrificar, s’ha emmagatzemar el producte i pagar els salaris, per tant, les despeses hi continuen essent“, assenyala Collado.

Un problema logístic “mundial”
La situació, explica el secretari general de la FECIC, ha generat un “problema logístic mundial“, ja que “no hi ha contenidors refrigerants“, que són imprescindibles per tal d’assegurar que la carn arribi en bon estat a les empreses de la Xina.
Aquest fet ha provocat que les navilieres se n’aprofitin. En concret, Collado lamenta que el preu del lloguer ha incrementat entre 1.000 i 2.000 dòlars, arran de la crisi que ha obligat a tancar ports xinesos. “Tenim un problema logístic mundial amb el tema dels contenidors. Tu en demanes, però et porten el que et porten, perquè no se’n troben“, alerta Collado.

No es pot substituir per la demanda d’aquí
Una de les bones notícies és que a Catalunya ha crescut la demanda especialment en els supermercats, ja que la covid-19 ha provocat que molts clients compressin més del que és habitual, tot i que el subministrament està garantit. Collado, però, ha explicat que no es pot substituir l’increment de la demanda a Catalunya i al conjunt de l’Estat per l’estoc que guarden de carn que ha d’anar a la Xina.
Hem de tenir en compte que són uns talls bastant diferents als que s’exporta allà. Aquí mengem lloms, mengem filet o carn magre que no és el que demana la Xina. Una cosa no substitueix l’altra“, concreta Collado.
Tot i aquesta situació, des de la FECIC confien en que la situació es normalitzi, vist que els casos de covid-19 s’han reduït de manera notable a la Xina. A més, Collado dóna per fet que les empreses catalanes hauran arribat a acords amb les del país asiàtic per “suavitzar” la situació.

Tags: alimentació, carn, Comarques gironines, comerç, coronavirus, exportacions, indústria, serveis, societat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
Més de 500 persones s’afegeixen a la xarxa de joves del Baix Empordà per ajudar persones vulnerables al coronavirus
Notícia següent
Primers controls de mobilitat pel coronavirus al Baix Empordà

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes