Vall-llobrega.- Com l’estiu passat, la Covid-19 està marcant una temporada que havia arrencat amb dades molt positives, similars a les assolides abans de la pandèmia.
L’anunci del final de l’estat d’alarma a principis de maig i el bon ritme de vacunació van aportar grans dosis d’optimisme als sectors del turisme i l’hostaleria. Un cop endinsats al mes de juliol i de nou amb les noves restriccions produïdes per la situació de la pandèmia es va viure una frenada del bon ritme de les reserves.
Però més enllà dels números, una de les conseqüències que ens deixa aquesta segona campanya estival de restriccions és l’aparició de noves tendències i la constatació que els hàbits de compra dels clients que decideixen gaudir del nostre territori estan canviant.
Turisme de proximitat i de benestar
Un any més, les circumstàncies excepcionals fan que el turista que habitualment marxava a l’estranger prefereixi gaudir de l’oferta turística variada i de qualitat que ofereix el nostre país.
Segons un informe de l’Agència Catalana de Turisme, durant el 2020, el 95% dels turistes espanyols van tenir com a destinació el territori nacional i amb Catalunya com a segona comunitat autònoma receptora de viatges. Enguany la situació és molt similar i de nou, el turisme de proximitat tornarà a ser clau.
Tot i que el turisme de sol i platja segueix sent l’opció preferida dels visitants espanyols, s’ha localitzat un augment de l’interès pels destins de muntanya.
El turista busca indrets coneguts, el contacte amb la natura, tot prioritzant l’aire lliure i no espais o activitats amb més concentració de persones. I si bé és cert que és una tendència prèvia a la pandèmia, aquest tipus de demanda s’ha incrementat arran de la mateixa. Les experiències relacionades amb la salut i el benestar també viuen un moment dolç. És el cas del cicloturisme i les experiències wellness, molt sol·licitades especialment pel target femení.
Nou perfil de client
Conscients que els establiments hotelers han de complir amb una sèrie de mesures i protocols de prevenció i protecció, els usuaris prefereixen conèixer de primera mà el lloc on volen allotjar-se. Així doncs, l’opció de la reserva directa va a l’alça en detriment de les compres a través d’intermediaris. Una tendència que reforça la idea que els turistes busquen destins que generin confiança.
Des de Costa Brava Verd Hotels, que inclou les marques Costa Brava Hotels i Blau Verd Hotels, s’ha detectat que moltes de les visites a la pàgina web provenen de la ciutat de Barcelona, de la seva àrea metropolitana i també de Madrid. Altres dades a tenir en compte és el fet que el 70% de visitants són dones i que les persones d’entre 55 i 64 anys tenen una taxa de conversió (percentatge de reserves completades en comparació amb el nombre de visites) superior al de la resta de franges.
Propostes atractives
Les persones que aquest estiu s’allotgin a qualsevol dels establiments de la marca Costa Brava Verd Hotels tenen l’oportunitat de redescobrir indrets i, fins i tot, de gaudir-los per primera vegada.
A banda de trobar-se molt a prop de les platges i cales més boniques del nostre país i de pobles medievals amb encant, els allotjaments de Costa Brava Hotels ofereixen un ventall molt ampli d’activitats relacionades amb la gastronomia, el senderisme, el cicloturisme, l’enoturisme, la salut i el wellness.
La proximitat entre el litoral gironí i els Pirineus fa que molts visitants també es decantin pels destins de muntanya. En aquest sentit, els establiments de Blau Verd Hotels disposen d’una oferta turística envejable. Qualsevol moment és bo per fer una escapada i gaudir dels magnífics paisatges dels Pirineus de Girona (Garrotxa, Ripollès i Cerdanya) i de les comarques d’interior (Gironès i Pla de l’Estany).