Girona.- Aquest dimecres al migdia, al Palau de Congressos de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona ha presentat el balanç de l’activitat de l’entitat en l’exercici 2023 i el Pla d’Accions i Objectius (PAO) 2024.
Davant cent cinquanta professionals del sector turístic de la demarcació de Girona, la presentació s’ha focalitzat en la promoció de les destinacions i marques Costa Brava i Pirineu de Girona, que es fonamenta en quatre línies estratègiques: sostenibilitat turística, estratègia digital, relació amb el sector i intel·ligència de mercat. Seguint aquestes línies, es desenvoluparà un ampli conjunt d’accions de màrqueting, promoció, comercialització i comunicació que s’aniran adaptant a les tendències i a la demanda dels mercats.
L’acte ha comptat amb la participació del president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer; el diputat i vicepresident segon del Patronat de Turisme Costa Brava Girona Joan Plana, i el director de l’entitat, Norbert Bes.
Prèviament a la presentació, els assistents –més de cent cinquanta professionals d’entitats i empreses turístiques del sector– han aprofitat la trobada per fer treball en xarxa i compartir projectes i visions amb la voluntat d’establir noves i profitoses relacions per al 2024.
El president Miquel Noguer ha transmès el missatge: “El Pla d’Accions de 2024 s’ha elaborat de forma conjunta amb el sector i té en compte les necessitats i estratègies dels diferents actors turístics del territori”. Noguer afegeix que “tenim bones perspectives per la temporada turística 2024 i treballarem per captar més turisme de qualitat per a les nostres destinacions”.
El Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona disposarà d’un pressupost de 6,29 milions d’euros per al desenvolupament del Pla d’Accions i Objectius 2024.
Línies estratègiques
S’han exposat les principals línies estratègiques i les 20 actuacions més rellevants que durà a terme l’entitat en el decurs de 2024. El Pla incidirà en els mercats de proximitat, com Catalunya, Madrid, el País Basc, Navarra, València, el sud de França i l’Illa de França, i també en els mercats de mitja distància, com són Bèlgica, Països Baixos, Alemanya i, en la llarga distància, els Estats Units. El 2024 també s’actuarà en els mercats de mitjana distància europeus: els països nòrdics, Polònia i Irlanda.
La publicitat continuarà sent estratègica, amb la campanya “Viu el doble”, i en aquest sentit l’exercici vinent aquest capítol tindrà una assignació pressupostària d’un milió d’euros. Es duran a terme actuacions dirigides als mercats català i espanyol, i als mercats francès -incidint en la desestacionalització-, Regne Unit, Bèlgica, Països Baixos i Alemanya.
Entre les principals actuacions programades per al 2024 hi ha la Setmana de la Costa Brava i el Pirineu de Girona a Madrid (esdeveniment combinat que incorpora trobades professionals, presentacions a premsa i afterwork amb agències de diversos clubs de producte), presentacions en ciutats franceses connectades per l’alta velocitat, l’organització d’un esdeveniment itinerant per la costa est dels Estats Units, la promoció de l’oferta familiar al mercat del Benelux, l’organització d’un workshop intern per a la promoció d’activitats de responsabilitat social corporativa (RSC), el desenvolupament del nou web B2B, o el desplegament de la nova estratègia de màrqueting digital, entre d’altres.
En el 2024 la destinació també acollirà un seguit d’esdeveniments de rellevància nacional i internacional com són el Connections Luxury Europe, InVoyage, Meet Catalunya, Global MICE Forum, l’Assemblea Eurovelo Espanya i el Grand Tour de Catalunya Day.
El balanç de l’activitat duta a terme pel màxim organisme de promoció turístic de la demarcació de Girona durant l’exercici 2023 s’ha focalitzat a consolidar els mercats de proximitat i incidir en mercats estratègics del Benelux i el Regne Unit. La valoració ha anat a càrrec de Joan Plana, vicepresident segon, que de manera gràfica ha presentat les xifres globals, entre les quals destaquen 329 accions distribuïdes en una desena de mercats. Les accions han consistit en actuacions concretes com ara l’organització i la participació en 86 accions promocionals, l’assistència a 27 fires de turisme, la participació en 21 tallers, la programació de 118 viatges a la destinació per a 480 agents de viatges, periodistes i creadors de contingut, l’organització de 20 sessions formatives dirigides a 429 professionals i el llançament del nou web turístic oficial de la destinació Costa Brava – Pirineu de Girona a més del desplegament de la Taula Territorial de Sostenibilitat Turística.
Durant l’exercici 2024, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona treballarà per a la promoció de productes turístics sostenibles, innovadors i singulars per tal de continuar sent competitiu, la captació de noves audiències, la priorització del màrqueting i la comunicació digital i, alhora, impulsarà les aliances i la cooperació pública i publicoprivada amb la finalitat d’enfortir el sector turístic com a motor econòmic de la demarcació de Girona.
El 2023, una temporada d’èxit per al turisme
Segons dades de la Fundació Eurecat, a partir de TDS, de gener a novembre de 2023, la demarcació de Girona ha rebut 8,1 milions de visitants i que han generat 26,8 milions pernoctacions, ídem nombre de visitants que en el mateix període de 2022, però un 3,41 % més de pernoctacions acumulades.
Com a dada complementària, la despesa turística a Catalunya creix el 2023 creix un 32 % al 2023, respecte el 2019. La despesa creix per efecte de la inflació però també per un major consum de serveis turístics. Actualment el turista estranger genera una despesa per persona i dia de 227 euros (23 euros més que al 2022), i pel que fa al turista domèstic, la despesa per persona i dia arriba als 102,8 euros (12 € /dia més que al 2022). Aquest any 2023 es preveu que el PIB turístic tanqui amb un 6,5 % més que a l’any 2019 i, s’estima que el 2024 el PIB turístic creixi un 1,5 % respecte l’any anterior.