Aquest dijous s’ha presentat la segona fase de la campanya “Tasta l’Empordà” al nou balcó gastronòmic del mercat de Figueres. La iniciativa està impulsada pel Consell Comarcal del Baix Empordà, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà i Empordà Turisme.
Les tres institucions van decidir centrar els projectes promocionals del 2024 i 2025 en la gastronomia empordanesa com a epicentre de la cuina catalana.
La iniciativa coincideix amb què Catalunya s’ha convertit aquest any en regió mundial de la gastronomia. L’objectiu se centra en afavorir la desestacionalització i per això la campanya s’impulsa durant els mesos d’octubre i març, a diferència de les edicions anteriors. En la primera fase, promoguda durant la tardor passada, es va posar en valor a xarxes i mitjans el paper clau de l’Empordà en la gastronomia del país.
Durant el mes de març, la campanya s’intensifica amb un calendari de sortejos i concursos a través de xarxes i mitjans. Es regalaran més de 400 places per diferents experiències gastronòmiques com rutes i campanyes gastronòmiques, tastos de vins, olis i formatges, maridatges, visites a granges i tallers, entre d’altres. La voluntat s’enfoca en posar en valor els productors empordanesos i donar a conèixer totes les activitats i experiències gastronòmiques que ofereixen habitualment.
El vicepresident segon del Consell Comarcal del Baix Empordà i conseller de Turisme, Raimon Trujillo, ha remarcat que “la gastronomia és un dels valors que tenim a l’Empordà i que ens posiciona com a destinació ‘premium’. Tasta l’Empordà és una campanya que evidencia la voluntat de potenciar tota la nostra força gastronòmica com a recurs turístic“.
Per part seva, el vicepresident del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, Pere Casellas, ha explicat que “un dels objectius és la desestacionalització del turisme, que mica en mica estem aconseguint. I si ens ho creiem, hem d’apostar per fer les campanyes en temporada baixa. Així ho hem fet en aquesta campanya, a l’octubre i al març. Creiem que aquest és el camí i sobretot apostant per aquell turisme que és tractor en temporada baixa: oleoturisme, enoturisme, gastronomia, senderisme, turisme de natura, etcètera“.
El president d’Empordà Turisme, Xavi Camps, ha explicat que “en la segona fase volem aterrar la campanya. Oferint centenars d’experiències gastronòmiques que tenim a la comarca i que volem donar a conèixer. Estem parlant de més de 40 experiències amb una mitjana de 10 places per experiència que toca tots els àmbits relacionats amb la gastronomia i el producte empordanès i que es sortejaran a través de concursos i sortejos a les xarxes socials”.
Per completar la presentació, el vicepresident del Patronat de Turisme i alcalde de Figueres, Jordi Masquef, ha ressaltat la importància de presentar la campanya en un espai singular com el balcó del mercat de la Plaça Catalunya, que ha definit com “un nou espai enogastronòmic de dinamització i de promoció de productes de l’Empordà”.
“Tasta l’Empordà” s’iniciarà el proper dilluns 10 de març i finalitzarà el proper 6 d’abril. Els concursos i sortejos es realitzaran principalment a través de les xarxes socials d’Empordà Turisme i Visit Empordà.