La tercera edició del Terres CHECK-IN International Hospitality Film Festival, cita de referència de l’àmbit audiovisual del sector de l’hospitality, tindrà lloc el proper dijous 10 d’octubre a partir de les set del vespre al Saló de Plens de l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró.
Combinarà la cerimònia de lliurament de guardons als millors curts audiovisuals sobre hospitality amb dues xerrades de professionals del sector de l’audiovisual turístic.
Terres CHECK-IN International Hospitality Film Festival és una iniciativa de Terres Landscape and Travel Communication i tres fundacions privades que tenen el seu focus en el turisme: la Fundació Jordi Comas Matamala, CETT Fundació i la Fundació Climent Guitart.
El festival compta enguany amb el suport de l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, així com de les principals administracions turístiques catalanes –Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona, Turisme de Barcelona, Diputació de Girona i Patronat de Turisme Costa Brava Girona–, de l’ONU Turisme (ex-OMT), així com de destacats agents privats del sector.
La proposta del Terres CHECK-IN International Hospitality Film Festival neix amb la voluntat de crear comunitat i connectar els diversos actors que formen la indústria de l’hospitality a escala internacional. Així, es vol generar un espai de coneixement, intercanvi i tendències de comunicació que puguin ser transferibles al sector per millorar l’experiència en un moment en què l’audiovisual turístic ha assolit un punt de gran maduresa.
Terres CHECK-IN pretén ser el referent mundial en l’àmbit de l’audiovisual del sector de l’hospitality i ser l’aparador de les tendències de màrqueting de les organitzacions que formen la indústria del turisme, l’hoteleria i la gastronomia.
Des d’aquest any 2024, el Terres CHECK-IN és membre associat del circuit CIFFT (International Committee of Tourism Film Festivals).
Els premis
Es reconeixeran les millors peces de les següents categories vinculades amb els serveis turístics: Hospitalitat, Restauració, Transport, Tecnologia i Oci. En aquesta edició competeixen unes 70 produccions de gran qualitat, representant una dotzena de països molt diversos (Espanya, Grècia, Xina, Qatar, França o Tanzània, entre d’altres).
A banda, es donaran els següents premis especials:
Amfitrions turístics. Distingeix les propostes audiovisuals de les organitzacions del sector turístic on es destaqui, de forma clara, la importància de les persones per ajudar a complir “els somnis” dels turistes, gaudint d’unes experiències inoblidables.
Destinació Costa Brava – Girona. Distingeix les peces audiovisuals que millor transmetin les característiques diferencials del territori de la Costa Brava- Girona, de les seves organitzacions i de les seves persones.
S’atorgaran, a més, tres grans premis:
Late Check-Out. A les propostes audiovisuals de les organitzacions del sector turístic que generin una experiència inspiradora, emocional, inoblidable i memorable a gaudir, que ajudi a crear un sentiment de “no voler marxar” mai o el més tard possible d’aquesta experiència turística i de voler tornar-hi.
Fast Check-In. A les propostes audiovisuals de les organitzacions del sector turístic, on l’aplicació de tecnologies relacionades amb l’àmbit digital i tecnològic sigui el principal eix de comunicació amb els objectius de millorar el valor afegit aportat als clients i a la seva experiència d’usuari i incrementar la seva competitivitat.
Social Check-In. A les propostes audiovisuals de les organitzacions del sector turístic que evidenciïn el seu compromís amb la sostenibilitat i la Responsabilitat Social Corporativa, amb la finalitat de preservar el nostre planeta per a les generacions futures.