Els mercats setmanals de Calonge, dijous, i de Sant Antoni, dimecres, han acollit aquests dos últims dies el tret de sortida de la campanya “El cor del poble batega per a tu”, una iniciativa amb els objectius de promoure l’economia circular, minimitzar els residus i, al mateix temps, promoure el comerç de proximitat i el consum responsable.
És una campanya impulsada conjuntament per les àrees de Medi Ambient, Mercats i Comerç de l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni que posa en valor els marxants dels mercats i els establiments comercials del municipi en una època de temporada baixa, a la vegada que implica a la ciutadania en els reptes mediambientals.
Durant dos dies s’ha instal·lat als mercats una carpa de l’Ajuntament on, a part de dur-s’hi a terme tasques informatives, s’han repartit 300 bosses reutilitzables de tela amb nanses amb el disseny propi de Mercats de Calonge i Sant Antoni i 300 més amb la imatge de Comerç de Calonge i Sant Antoni. A més, se’n repartiran 600 més entre els marxants dels mercats i 2.100 entre els comerciants. En total, la campanya distribuirà 3.300 bosses de tela.
Segons la regidora de Medi Ambient, Lídia Sánchez, “impulsem amb Comerç i Mercats una acció compartida a favor de la sostenibilitat i l’economia circular. A la vegada, visualitzem el nostre agraïment als marxants i als comerciants de Calonge i Sant Antoni que dia a dia ens donen suport en la promoció del producte de proximitat, l’optimització dels recursos i el reciclatge”. Per la seva banda, el regidor de Mercats, Alberto Mas, diu que “l’acció ens permet reconèixer la tasca dels marxants dels dos mercats en la seva aposta pel producte fresc, de qualitat i de proximitat. Unes característiques que posen en valor el servei que ofereixen a la ciutadania i que és fruit del seu compromís amb la sostenibilitat”. Finalment, el regidor de Turisme i Comerç, Albert Ros, explica que “resulta imprescindible comptar també amb la participació dels comerços de Calonge i Sant Antoni, els quals fan que el poble continuï viu tot l’any i, al mateix temps, centren la seva activitat a promoure el comerç de proximitat i un model de consum responsable”.