Les diferents sindicatures de greuges del Baix Empordà reclamen un nou disseny de transport públic a tota la comarca, amb més freqüències i més connexions, especialment amb Girona, Barcelona i les estacions de tren de Flaçà i Caldes de Malavella.
Ho fan abans de propera concessió del servei de transport públic de la comarca, per tal que es millori el servei. Des de les sindicatures recorden que la concessionària actual (Moventis) segueix incomplint horaris i que això, sumat a d’altres deficiències, ha generat que encara hi hagi moltes persones que optin per fer ús del transport privat. Tot plegat arran de les queixes que han rebut per part de la ciutadania a les seves oficines per “la baixa qualitat” del servei.
En aquest sentit, denuncien dos “dèficits estructurals“. D’entrada la connexió amb Girona i Barcelona, però també entre les diferents localitats de la comarca amb més demografia, com Sant Feliu de Guíxols, la Bisbal d’Empordà, Palamós o Palafrugell. Des de les sindicatures recorden que aquestes localitats tenen cadascuna serveis necessaris per a la ciutadania com jutjats o altres administracions a més de serveis educatius, sanitaris i d’altres àmbits i no estan ni ben comunicades ni amb prou freqüències.
Per això, consideren que, ja que la concessió d’aquest servei està a prop de vèncer, “és un bon moment per fer un nou plantejament que reculli les necessitats d’una comarca que cada vegada s’assembla més a una àrea metropolitana, donada l’altíssima mobilitat entre els diferents centres d’activitat econòmica i social“.
Les sindicatures remarquen que la nova concessió “no necessita retocs sinó un replantejament que doni solució als greus problemes de mobilitat en transport públic a la comarca”.
El Consell Comarcal coincideix
La demanda que les Sindicatures de Greuges del Baix Empordà han fet arribar als alcaldes coincideix amb la denúncia que va fer el Consell Comarcal del Baix Empordà (CCBE) el mes de novembre. En una entrevista a l’ACN, la vicepresidenta de l’ens, Agnès Gasull, assenyalava que l’increment de freqüències i el compliment d’horaris de la concessionària (Moventis) era una “demanda històrica“.
A més, des del Consell reclamen la incorporació a la integració tarifària per evitar el greuge amb altres territoris. A tall d’exemple, un bus de Girona a Olot, amb un servei integrat el cost és d’1,40 euros, mentre que de la Bisbal a Girona és al voltant dels 5 euros, malgrat que la distància és més curta.
3 comentaris. Leave new
Tot això està molt bé, ciutat important PALAFRUGELL no tenim BUS urbà, per cuan, es parla del 2026, no pot ser abans ? He vist al Facebook, que existeix una pàgina que es diu TRANSPORT PER EL SEGLE XXI, són gent molt inteligente i potser, dels tindria que escoltar, per un Palafrugell més amable, més coherent, més eficient, tinguem si o si transport públic ja a que esperem.
1er GAROINADA, I més tard Transport Públic ? Chi lo sa.!!!
Porto 13 dies anant i venint Palafrugell hospital de Palamós es impresentable no només l incompliment dels horaris sinó la falta d atenció a les oficines autobusos q no existeixen hi figuran al llistat d horaris la noia de la oficina no és molesta ni en posar un paper , compras el bitllet avançat 17.15hi arriba abans un altre linea 17.30h q fa el mateix recorregut hi no et deixa pujar amb retràs de 20mint , cap mena d ordre per accedir al bus increïble he viscut a bcn tota la vida fins fa 2 anys hi no he vist tant d incíviques per pujar a un bus com a l estacio de Palafrugell
Una vergona el servei per Castell d’aro, no hi ha cap bus desde les 14hrs fines a les 19hrs…..?? I a sobra costa 2€ per 3 escasos minuts ,que triga arribar a platja d’aro ,tot un robo, i es el mateix preu per arribar a Palamos.Com??