La Garoinada recupera les seves xifres prepandèmiques amb més de 8.900 menús i racions

Palafrugell.- La Garoinada ha tornat a demostrat que és una campanya gastronòmica de referència en quan a experiències i gastronomia gràcies a les xifres amb les quals ha tancat aquesta edició de 2022.

La campanya que fa finalitzar el passat 27 de març ha recuperat xifres similars a les que tenien lloc abans de la pandèmica provocada pel Covid-19, així el número de menús i racions servides aquest any ha estat un 7,41% superior a l’any 2019. A més, cal recordar que les xifres de 2020 i 2021 van ser inferiors degut als tancaments i restriccions que van provocar la pandèmia. En total han estat 8.942 menús i racions.
Pel que fa referència als paquets de cap de setmana també s’ha augmentat en un 97,96%. Han estat un total de 776 venuts, de manera que s’ha convertit en la xifra més alta des de que es va començar a oferir aquesta possibilitat dins la campanya.
La novetat d’aquest any, ha estat introduir una tercera activitat a escollir en el paquet premium, amb un tast de vi maridat, a càrrec del patrocinador de la campanya, Vins i Licors Grau. El tast es va oferir només un dia, el divendres 25 de febrer a les 19.30 hores. Va ser una activitat amb aforament limitat a 15 persones, que finalment es va celebrar amb de 20 assistents.
Val a dir que la meteorologia de gener i febrer ha estat excel·lent, més pròpia de primavera que d’estiu, fet que convidava a gaudir del temps i l’aire lliure, i ha permès sortir cada cap de setmana amb el vaixell i fer les activitats sense anul·lacions ni canvis d’última hora.
En canvi el mes de març ha estat més plujós i fred, aturant aquest ritme tant positiu que portava la campanya.
Pel que fa a la participació d’establiments, aquest any hi ha hagut un total d’11 restaurants participants i 5 allotjaments.
Els restaurants participants han estat: L’Arc, Centre Fraternal; La Xicra i Xadó (de Palafrugell),  El Far; La Llagosta; Llafranc i Terrassa Terramar (de Llafranc); El Balcó de Calella; El Càntir  i Les Voltes de Calella by Es Portal (de Calella). I els hotels Can Liret (de Palafrugell); Alga i Sant Roc (de Calella); El Far i Llafranc (de Llafranc).
Els restaurants han ofert, a part de l’entrant de garoines, l’opció de triar entre 2 segons plats: entre platillo de l’Empordanet o bé un plat alternatiu diferent en cada restaurant, unes postres de grana de capellà, aigua, vi i cafè. Els menús estaran maridats amb vins del celler Espelt. El seu preu se situava entre 35€ i 48€, depenent de l‘establiment.

Tags: Ajuntament de Palafrugell, balanç, campanyes gastronòmiques, cultura, garoinada, gastronomia, Palafrugell, pesca, promoció econòmica, societat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
El vi aporta un 1,6% al PIB català, amb un valor afegit brut de 3.630 MEUR
Notícia següent
Acció Climàtica convoca 1 M€ en ajuts per promoure les exportacions de les indústries agroalimentàries de Catalunya

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes