L’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà destinarà 1.415.500 euros del romanent líquid de tresoreria per a despeses generals a un conjunt d’actuacions extraordinàries orientades a millorar els espais públics, els equipaments municipals, l’habitatge, l’esport, la cultura i el suport al teixit associatiu del municipi.
La proposta del govern format per PSC- Independents de la Bisbal i Compromís per la Bisbal-Junts, va ser aprovada al plenari d’ahir, dimarts, per unanimitat de tots els grups municipals presents, amb els vots favorables de tots els regidors presents: Esquerra, CUP i TxLB, si bé En Comú Podem no va poder assistir al plenari. Emmarcada en la liquidació del pressupost de 2025 i en les bases d’execució del pressupost 2026, permetrà finançar projectes prioritaris que responen a necessitats detectades en diferents àmbits de l’acció municipal.
Entre les principals partides destaquen 350.000 euros per a vies i espais públics, 300.000 euros per a la rehabilitació de l’edifici de les Voltes, 100.000 euros per a inversions a l’obra del Teatre Mundial, 100.000 euros per als camps de futbol i 80.000 euros per a la instal·lació del sistema de climatització del Pavelló Polivalent. També es preveuen actuacions en residus, civisme, habitatge, rehabilitació de pisos al carrer Montserrat, rehabilitació d’edificis municipals, adquisició d’arbrat, mobiliari per a les escoles velles, patis oberts, obres del cicle de l’aigua i l’impuls d’un espai de dol perinatal. La modificació pressupostària inclou igualment diverses subvencions i aportacions a entitats locals i projectes culturals, socials i esportius, com l’Esplai, SANAE, Indilletres, l’Associació contra el Càncer, Oncolliga, el CE Tennis La Bisbal, l’Associació Gent Gran i els Premis Conrad Saló.









