L’Associació de Veïns de Calella demana recuperar la doble circulació a la carretera vella

Palafrugell.- L’Associació de Veïns i Amics de Calella (AVAC) ha entrat una instància al registre de l’Ajuntament on fa aquesta petició després d’haver participat, en els darrers mesos, en diferents reunions amb representants polítics i tècnics del consistori per analitzar els canvis aplicats l’estiu passat en aquest vial.

Les modificacions es varen portar a terme sense la participació ni l’aprovació dels veïns, tot i que l’AVAC assegura que sempre ha estat disposada a parlar i a consensuar propostes per millorar la seguretat de la via. Les actuals restriccions varen comportar nombroses queixes i malestar per part dels usuaris habituals de la carretera vella.
Aquests darrers mesos, l’Ajuntament ha organitzat diverses reunions en les quals ha convidat als representants dels veïns de Calella i els ha demanat que fessin propostes per millorar la seguretat al vial que, des de l’estiu passat, s’ha convertit en una via d’un únic sentit per als vehicles a motor, però fragmentada en trams de diferents direccions, i amb un carril d’ús compartit per a vianants, bicicletes i patinets. En el document que s’ha lliurat a l’Ajuntament, l’entitat veïnal recorda que el risc d’accidents, que esgrimeix el consistori per justificar els canvis que s’han fet, ve derivat principalment per la presència d’una zona d’oci nocturn al voltant de la via i que, per tant, els promotors d’aquests establiments també s’haurien d’implicar en trobar una solució i repartir així les afectacions que pateixen els usuaris de la carretera i que actualment afecten especialment als veïns de Calella.
La petició de restablir els dos sentits de circulació a la carrera es fonamenta en un informe elaborat a partir de les diferents aportacions dels veïns de Calella, recollides en diverses reunions i visites de camp que varen comptar amb el suport tècnic d’enginyers. L’estudi analitza l’impacte dels canvis que es varen aplicar l’estiu passat, i també, dels que aquest hivern vol tornar portar a terme l’Ajuntament. L’informe posa de manifest que molts veïns de Calella han d’assumir trajectes més llargs i, per tant, destinar més temps per desplaçar-se, un fet que, a més, té implicacions sobre la sostenibilitat ja que obliga als vehicles a fer un major recorregut.
En l’informe, també, s’indica que hi ha punts de senyalització horitzontal i vertical que s’haurien de revisar per evitar perills o incongruències. L’estudi alerta, a més, que la sortida actual de l’Autovia (Avinguda del Mar) cap a la zona d’oci nocturn (en direcció Calella) segueix essent un punt d’inseguretat. Posa com a exemple un gir de més de 90º, no senyalitzat, que existeix en la via, i amb un pas de vianants a menys d’un metre de la sortida i una il·luminació deficient. També indica que, malgrat no sigui directament un perill d’alt risc, la circulació pel costat contrari de la via (a “l’anglesa”) en molts trams, pot suposar un risc per conductors no habituats a la via i davant de possibles distraccions al volant.
En relació a les modificacions de l’actual traçat que proposa introduir l’Ajuntament, i que contempla restablir la doble circulació en el tram on la carretera vella es bifurca en dos, l’informe, si bé reconeix que suposaria una millora, manté que segueix obligant a fer un trajecte bastant llarg –per cobrir 250 metres se n’han de fer 900– i implica haver de fer un gir de quasi 180º –cap al carrer de la Gavina– que no és fàcil, cosa que, adverteix, pot comportar un perill.
Els veïns proposen que si l’objectiu és reduir la circulació nocturna al vial, per evitar accidents, es pot promoure que els establiments d’oci nocturn busquin una solució d’estacionament que faciliti la incorporació immediata a l’autovia sense passar per la carretera vella. També demanen que es fomenti que els vianants, bicicletes i patinets facin servir les segures que existeixen a l’Avinguda del Mar, especialment a la nit, ja que disposen d’una certa il·luminació i són espais absolutament protegits del vehicles.
Com a alternativa, per garantir la seguretat dels vianants, els veïns de Calella proposen la creació d’un voral poder transitar fora de la calçada de vehicles feta amb una capa de sauló, per evitar l’embassament de la mateixa, en el tram des de les carpes fins a Calella (després de les carpes s’hauria de derivar la circulació a la Via Verda i vorera de l’Avinguda del Mar). En cas que l’Ajuntament no accepti aquesta solució, els veïns proposen que un cop restablerts els dos carrils de circulació, es posin bandes reductores per obligar als vehicles a moderar la velocitat. Finalment, els veïns, s’avenen a restringir la circulació de vehicles posant una càmera que permeti el pas només als vehicles dels veïns que estiguin empadronats o fins i tot a instal·lar pilones retràctils, en els trams que es vulguin tallar, sempre i quan els afectats puguin tenir comandament a distància per accedir i sortir en qualsevol moment.

Tags: Ajuntament de Palafrugell, AVAC, Calella de Palafrugell, carretera, circulació, doble circulació, mobilitat, reclamació, seguretat, sentit únic, serveis, societat, trànsit, veïns

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
S’inicien els actes centrals del Carnaval de Palamós, que tindran la Gran Rua de dissabte com a principal referent
Notícia següent
Campanya de la Generalitat i els peixaters per promoure el consum d’espècies pesqueres de proximitat poc conegudes i poc valorades pel consumidor

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes