El 73 Rally KH-7 Costa Brava ja és història, i mai més ben dit. La setanta-tresena edició del ral·li més antic del país ha estat realment històrica, pel volum de participants i pel nivell de les màquines i els pilots.
El 256 equips inscrits estableixen un nou rècord en el Costa Brava i també en un ral·li a Espanya. I la mostra de vehicles i pilots presents ha estat excepcional, amb el bo i millor de l’automobilisme històric europeu en acció als trams de la demarcació gironina durant tres dies de competició.
L’ambient del parc d’assistència de Fornells de la Selva i l’oportunitat de veure de prop el treball dels equips en els cotxes ha esdevingut un dels grans punts d’atracció de la prova organitzada pel Club RallyClassics, que la temporada passada va ser escollida per la FIA com la millor del Campionat d’Europa de Vehicles Històrics (EHRC). En bona part, gràcies a la col·laboració de totes les institucions, patrocinadors i els més de 500 voluntaris que ho fan possible.
Tradicionalment, el Rally Costa Brava és la primera cita del Campionat d’Europa i el guanyador de la setanta-tresena ha estat un dels grans favorits al títol, Jari-Matti Latvala, tres cops subcampió del món i actual cap de l’equip Toyota al WRC. Al volant d’un Toyota Celica i amb Janni Hussi com a copilot, ha dominat la prova de cap a peus. La parella finlandesa ha estat un dels 177 equips estrangers inscrits, el 68% del total, de 20 nacionalitats diferents.
També hi ha hagut una nombrosa participació femenina, amb 67 dones participants, incloent-hi 6 dones pilot. Entre el total de copilots, al voltant del 25% han estat dones. De fet, és el segon any consecutiu que el Costa Brava el guanya un equip mixt. En les últimes deu edicions hi ha hagut cinc dones copilot guanyadores. Tot plegat ha bastit un marc d’excepció per a l’estrena de KH-7 com a nou patrocinador principal del Rally Costa Brava.
Amb més de set dècades de trajectòria, el Rally KH-7 Costa Brava és molt més que una competició esportiva; es un testimoni de la història de l’esport del motor i la seva evolució. Així doncs, d’uns anys ençà cada nova edició inclou un homenatge a un capítol concret d’aquest ric llegat. Enguany, ha estat dedicat al Lancia Rally 037, un dels vehicles més mítics de la història dels ral·lis, quan es compleixen 40 anys de la victòria de Miki Biasion i Tiziano Siviero en l’edició de 1985.
Amb la cerimònia de lliurament de trofeus al podi de Pont de Pedret, el mateix dissabte a la nit, ha finalitzat el 73 Rally KH-7 Costa Brava. Una prova excepcional que, durant un cap de setmana, ha tornat a posar la demarcació gironina a l’epicentre de l’automobilisme històric mundial.
Tot plegat és possible gràcies a la participació de totes les institucions, patrocinadors, voluntaris i equips.
Alex Romaní, president del Club RallyClassics: “Amb la pluja i el fred, els 500 voluntaris de l’organització han hagut de fer un esforç sobrehumà per tirar endavant aquest 73 Rally KH-7 Costa Brava. Tots (controls, emissores, parcs d’assistència, logística, tècnics, caravana de seguretat, etc.) han passat entre 12 i 14 hores cada dia patint les inclemències del temps. En anys com aquest és quan t’adones que aquest esforç col·lectiu és la clau de l’existència dels ral·lis actuals. La passió que hi posen els voluntaris del Costa Brava és el que té admirats els pilots arribats de tot el món, que veuen com tota l’organització posa bona cara al mal temps. Agraïm infinitament l’esforç a tot l’equip humà que ha fet possible aquesta edició èpica”.