Calonge i Sant Antoni.- Els alumnes de 5è i 6è de l’Escola Pere Rosselló han participat aquest dijous al matí en una xerrada organitzada per la Fundació ColaCao emmarcada en el projecte “Som Únics”.
L’influencer Koko DC (Koko Dembele Coulibaly) ha participat en aquesta xerrada que ha tingut lloc al pavelló d’esports de Calonge. Aquesta activitat s’emmarca dins les actuacions de prevenció de la violència i l’assetjament del projecte de convivència de l’escola Pere Rosselló. Les tutores de sisè de l’escola estan duent a terme, amb la Fundació Colacao, un treball preventiu contra la violència i l’assetjament. Aquesta activitat forma part del projecte de convivència del centre i de l’objectiu número 2 de la programació general anual “Millora de la cohesió social”.
El projecte té l’objectiu d’educar contra l’assetjament escolar des de la prevenció, empoderant els nens i nenes perquè creixin potenciant allò que els fa únics i diferents, sense por al rebuig. Perquè tots i totes som diferents i això no ha d’implicar desigualtat. Així, cerca la sensibilització de l’alumnat contra el bullying, treballant tres idees: primer, l’enfortiment de l’autoestima de l’estudiant; segon, treballant l’empatia i el respecte pels altres; i tercer, convidant a detectar els processos d’assetjament escolar mitjançant la unió i la força del grup.
La Fundació ColaCao ha posat en marxa durant el curs 2022-23 a col·legis de tot Espanya “Som Únics”, un nou programa gratuït d’acció educativa desenvolupat en col·laboració amb l’Associació NACE (No a l’Assetjament Escolar) que, des de l’educació emocional, busca treballar l’autoestima, l’empatia i la cooperació per lluitar contra l’assetjament escolar als tres cicles d’Educació Primària.
El programa escolar Som Únics s’implementa de manera totalment gratuïta a tots els centres educatius que ho sol·licitin el curs 2022-23. Mitjançant activitats gamificades, dinàmiques participatives i fitxes creatives, els alumnes treballen de manera innovadora i en equip, valors com l’empatia, la tolerància o l’autoestima. Desenvolupat per mestres, així com per professionals de la pedagogia sobre la base de la vinculació curricular amb cada cicle de primària, el programa va tenir una fase pilot durant el curs 2021-22, que va comptar amb la participació de més de 700 alumnes de 1r a 6è.