Roses assoleix la primera posició en administració electrònica en municipis de 5.001 a 20.000 habitants

Roses.- La V edició dels Reconeixements Administració Oberta als ajuntaments i consells comarcals que atorga el Consorci d’Administració Oberta de Catalunya (AOC), ha reconegut l’Ajuntament de Roses com a ens capdavanter en transformació digital en la categoria d’ajuntaments de 5.001 a 20.000 habitants.

L’objectiu dels guardons és valorar i reconèixer la implantació i l’ús dels serveis d’administració electrònica i la conseqüent transformació digital dels ens locals de Catalunya en la seva relació amb la ciutadania i en la seva gestió interna.
Aquests reconeixements, que distingeixen diferents categories d’acord amb el nombre d’habitants dels ens i la seva naturalesa, s’atorguen en base a una metodologia que analitza amb rigor més de 30 indicadors objectivables de 947 ajuntaments i 42 consells comarcals de tot Catalunya. Entre d’altres, s’avaluen aspectes tals com si la web municipal ofereix tramitació electrònica i tauler electrònic d’edictes, si disposa de carpeta ciutadana, si ofereix perfil del contractant, si els proveïdors hi poden lliurar factures electròniques, si permet rebre notificacions, si té portal de transparència, o bé si l’ajuntament intercanvia dades telemàticament amb altres administracions.
L’Ajuntament de Roses ha estat reconegut en la categoria corresponent a ens locals amb població d’entre 5.001 i 20.000 habitants, fent-se amb la primera posició. En la resta de categories els ajuntaments guardonats han estat: Girona (més de 50.000 habitants), Calafell (de 20.001 a 50.000), Ascó (de 1.001 a 5.000 habitants), Pont de Molins (de 501 a 1.000) i Gaià (d’1 a 500 habitants).
Davant l’obtenció d’aquest nou reconeixement, el regidor de Govern Obert de l’Ajuntament de Roses, Joan Plana, ha volgut enviar un missatge “de reconeixement al personal municipal per la implicació davant el repte que ha suposat l’establiment de noves metodologies i formes de treballar digitalment, i molt especialment al grup de treball d’administració electrònica, encarregat d’impulsar i coordina tota la transició cap a aquesta digitalització, que millora la relació de l’administració amb la ciutadania, apostant per una gestió més eficaç, ràpida i transparent dels serveis que té encomanats”.

Tags: administració electrònica, ajuntament de Roses, Alt Empordà, reconeixement, Roses, serveis, societat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
El Parlament aprova la llei d’ordenació del litoral per facilitar el “desenvolupament sostenible” de la costa
Notícia següent
Donació de 1.000 euros contra la Covid-19 de l’Associació per les relacions multinacionals Costa Brava

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes