Baix Empordà.- Cinc municipis del Baix Empordà s’uneixen de nou per donar a conèixer l’Empordanet més autèntic i desconegut on convergeixen tradició, passió i paisatge.
Un territori que permet trencar amb tot i viure l’experiència de la mà de la gent local. Una campanya de Visit Empordanet amb més de 40 establiments adherits: allotjaments, restaurants, empreses i entitats. Tots ofereixen múltiples activitats de descoberta del territori: tallers de ceràmica, visites a obradors, tasts de productes km 0, activitats i excursions de la mà de la gent autòctona.
La campanya compta amb la col·laboració del teixit empresarial de la zona i vol ser un reflex del compromís amb un model de turisme responsable, que generi respecte entre turistes i població local i que, alhora, contribueixi a la conservació i difusió del patrimoni natural i cultural. Per això, proposa activitats que permeten als visitants descobrir el paisatge, els pobles, la gastronomia i els oficis artesans del nostre territori compartint moments privilegiats amb la seva població local, una molt bona manera de trencar amb tot i viure l’experiència a l’Empordanet.
Visit Empordanet, conscient de la complexitat de l’any passat, vol oferir trencar amb tot i viure l’experiència. En aquest sentit, el vídeo d’obertura de la campanya el protagonitzen els mateixos alcaldes o representants dels ajuntaments adherits al Pla Estratègic. A més de l’alcalde de la Bisbal, Enric Marquès, hi apareixen: Raul Yruela, alcalde de Corçà; Gerard Cateura, primer tinent d’alcalde d’Ullastret; Marta Chicot, regidora de Turisme de Forallac; i Daniel Encinas, alcalde de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura. Surten trencant l’olla d’on sorgiran totes les experiències que es poden trobar al territori. Trencar l’olla és una tradició molt nostrada que es feia a les celebracions fent servir una olla de terrissa com si fos una pinyata i trencant-la amb un pal. La campanya vol convidar a trencar amb tot i viure l’experiència de sentir-se com a casa vostra de la mà de la gent local.
A més a més, s’ha aprofitat per fer una actualització de la pàgina web de Visit Empordanet, fent-la més entenedora i més interactiva on la persona usuària podrà trobar tot el que es pot fer al territori per poder planificar-se. La guia d’enguany també s’ha fet interactiva perquè al descarregar-la sigui fàcil contactar i contractar les experiències: es pot descarregar a través d’aquest enllaç.
La campanya ha estat possible gràcies a la unió d’esforços de cinc ajuntaments per tal d’aconseguir l’objectiu comú de dinamitzar l’economia de l’entorn, entès com un únic àmbit territorial. Un projecte on cal destacar també la voluntat de les empreses i entitats del territori per oferir activitats adreçades al turista durant tot l’any per contribuir a la desestacionalització del turisme a l’estiu. A més del consistori de la Bisbal d’Empordà, hi col·laboren el de Corçà, Forallac, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura i Ullastret. Aquesta acció s’emmarca dins la línia de treball encarada al turisme en el marc del pla estratègic de desenvolupament econòmic local que comprèn els municipis de la Bisbal d’Empordà, Forallac, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura, Corçà i Ullastret.