Xerrades, tastos i tallers gastronòmics dinamitzen i omplen d’activitat els mercats de les comarques gironines

Comarques gironines

Des de l’any 2018 la Diputació de Girona està adherida a la campanya internacional “Love Your Local Market” (“Estimo el meu mercat”) per reivindicar els mercats com a àgora dels municipis i convertir-los en punt de trobada i relació per a la ciutadania, i d’aprenentatge en matèria de productes frescos, de proximitat i de temporada.

Enguany la setena Setmana Internacional dels Mercats a les comarques gironines ha incidit en la compatibilitat entre productes locals de qualitat i uns preus justos, a l’abast de tothom. En aquesta línia, i amb el títol “El mercat per a totes les butxaques”, s’han programat durant dues setmanes una vintena de propostes en els mercats de la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG).
Unes 800 persones han participat en totes aquestes activitats, que han volgut posar  èmfasi en el valor dels productes del territori i demostrar que és possible fer una cistella de la compra de proximitat, equilibrada i saludable sense que el cost sigui elevat.
Hi ha hagut, entre d’altres, tallers de cuina creativa de temporada; demostracions de cuina en directe de mercat; tastos de formatges i vins a càrrec de Toni Gerez i el celler Hugas de Batlle, i de productes de proximitat de la xef de Les Cols d’Olot, Martina Puigvert, premi Jove Cuinera de la Guia Michelin 2024; una xerrada sobre alimentació i salut d’Eva Fornaguera i consells de compra a les xarxes socials a càrrec de Sònia Carmona i Anna Aumatell. En paral·lel, i per fidelitzar els clients, el mercat del Lleó de Girona ha repartit 5.000 bosses isotèrmiques.
La campanya l’han organitzat conjuntament els mercats de Girona, Olot, Palafrugell, Palamós, Portbou, Roses, Salt i Sant Feliu de Guíxols, integrants de la XMSG, amb la participació activa de la Diputació de Girona. Tots els responsables han valorat positivament aquesta edició perquè ha generat més moviment de l’habitual en els mercats i per la repercussió obtinguda a les xarxes socials. En aquest sentit, els diferents vídeos de la campanya han tingut més de 60.000 visualitzacions.
La campanya internacional va néixer el 2011 al Regne Unit. L’esdeveniment ha anat creixent progressivament fins a comptar en l’actualitat amb més de 4.000 mercats de 19 països d’arreu del món.

Tags: campanya, Comarques gironines, dinamització del comerç, Diputacio Girona, gastronomia, mercat municipal, promoció econòmica, societat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
Paula Valls enceta dissabte el cicle de concerts “A Peu de Gavarres” 2024
Notícia següent
Treballs de manteniment de les lleres urbanes del Daró i del Raig de la Bisbal d’Empordà

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes