La Bisbal d’Empordà.- Aquests darrers dies s’han col·locat a les jardineres del carrer de l’Aigüeta, centre neuràlgic de l’eix comercial de la ceràmica de la Bisbal, un centenar i mig de rajoles dissenyades per turistes que van visitar la ciutat l’estiu passat.
Concretament, un total de 140 persones van participar en la creació de les rajoles que, després, van ser cuites per l’empresa Rulduà Ceràmica i finalment han estat instal·lades. En aquest sentit, l’Ajuntament de la Bisbal vol fer un agraïment a l’empresa Rulduà Ceràmica per la seva tasca.
Atesa la tradició ceràmica de la Bisbal d’Empordà i la seva importància internacional, cada any, l’Àrea de Promoció i Desenvolupament Local de l’Ajuntament de la Bisbal va posar en marxa activitats vinculades a aquesta disciplina per a la promoció de la marca Ceràmica de la Bisbal. Amb aquesta finalitat, l’estiu passat es va crear una activitat adreçada a tots els públics i edats per tal d’implicar a turistes que visitessin el punt d’informació turístic –ubicat al Castell-Palau de la Bisbal– a col·laborar en una obra ceramista col·lectiva mitjançant la tècnica de la trepa. Es tracta d’un mètode de decoració de ceràmica en què, a partir d’una plantilla, els visitants que hi participaven tenien l’oportunitat de decorar rajoles de 10×10 cm o bé 15×15 cm amb diferents motius florals.
L’objectiu del projecte “Trepara’t 2022” era el d’atreure més visitants a la ciutat i fer-los partícips de la tradició ceramista i en la millora de l’estètica de la via pública del municipi incorporant elements ceràmics. La versatilitat i senzillesa de la trepa van fer possible la realització d’aquesta activitat. Un panell explicatiu amb fotografies del procés col·locat a l’espai destinat a l’activitat (al costat del pou del Castell-Plau) i el suport, si calia, d’algun dels companys de turisme va ser suficient per orientar els visitants en la realització de l’activitat que durava uns 10 minuts.
Així, cada vegada que un visitant amb la seva família finalitzava una rajola, se’ls proposava crear un display de fons d’un fotoreclam on poguessin fer-se una foto amb la seva peça. Aquesta acció va contribuir, d’una banda, a que els visitants s’emportessin el record del moment i, de l’altra, la seva difusió a les xarxes socials de Visit la Bisbal, per tal de donar un major coneixement de la Bisbal d’Empordà i de la seva activitat.