Constituïda la Fundació Institut de la Llet i els Productes Làctics de Catalunya

Catalunya.- La Fundació Institut de la Llet i els Productes Làctics de Catalunya ha quedat constituïda aquest dimarts.

L’Institut estarà liderat i gestionat pel sector lleter i comptarà amb 26 patrons fundadors d’organitzacions i empreses de les tres baules de la cadena alimentària. A més, tindrà un patronat amb un consell directiu, un equip de gestió i un consell assessor científic i els escollits per formar-ne part han signat l’acta de constitució on consta el repartiment dels càrrecs inicials. Així, la presidència ha recaigut en l’empresa Danone, la vicepresidència ha anat a parar a mans de Caprabo, la secretaria li ha correspost a la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya i, finalment, la tresoreria l’assumirà Unió de Pagesos.
L’objectiu de l’Institut és posar en valor la llet i els productes lactis com a aliments saludables i sostenibles des d’un vessant més científic i promoure’n el seu consum. La nova institució s’instal·larà a la seu de l’Escola Agrària de Bellestar, a Montferrer i Castellbò (Alt Urgell), i funciona com una entitat sense ànim de lucre. Aquesta està formada per aquests 26 patrons, els quals aportaran els ingressos necessaris per al seu funcionament, i uns beneficiaris, en aquest cas el sector lacti en el seu conjunt. Aquest patronat gestionarà i tindrà cura del patrimoni i vetllarà perquè es compleixin les finalitats de la fundació amb un pressupost anual i un pla d’activitats. El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural l’impulsarà inicialment amb l’aportació de 70.000 euros el primer any i 100.000 el segon any.
El patronat de l’Institut el conformen Unió de Pagesos de Catalunya, Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya, l’Associació Agrària Joves Agricultors, la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, l’Institut Agrícola Català de Sant Isidre, l’Associació Interprofessional Lletera de Catalunya, la Federació Nacional d’Indústries Làcties, el Consell d’Empreses Distribuïdores de Catalunya, l’Associació Catalana de Ramaders i Elaboradors de Formatge Artesà, Micro, Petita i Mitjana empresa de Catalunya, Làctia Agroalimentària SL, Betara SL, El Pastoret de la Segarra SL, Agrofresc, Productes de la llet SL, Bon Preu, Llet Nostra Alimentària SL, Cadí SCCL, Productes Làctics Masachs, SAT, Caprabo SA, Calidad Pascual, Danone, Cacaolat, Gepork, Natura Llet i ATO.
Per ser coherent amb la seva finalitat, aquesta nova entitat s’ha ubicat en una zona on el boví de llet continua essent un motor econòmic de tradició, amb presència d’explotacions familiars sostenibles, de qualitat i resilients, i d’empreses i cooperatives històriques i de referència. A més, les comarques de la Cerdanya i l’Alt Urgell tenen una alta tradició lletera i formatgera i s’hi ubiquen infraestructures i equipaments vinculats a aquest sector. De fet, un 20% de les explotacions lleteres de Catalunya, 79, se situen en aquestes dues comarques. Aquestes granges acullen 10.121 vaques i majoritàriament les instal·lacions són de mida petita i mitjana amb un model familiar, sostenible i de qualitat.

Promoció del consum i la recerca
La nova figura aglutinarà els esforços dels principals agents implicats en la producció, transformació i distribució de llet i productes lactis per promoure’n el consum i prestigi, de manera que el missatge sigui únic i consensuat. Es tracta de posar en valor la producció de llet i productes lactis en el marc d’una producció agroalimentària sostenible a escala econòmica, social i mediambiental, i de destacar-ne el paper fonamental en el manteniment i la dinamització del món rural.
L’Institut servirà per recopilar informació d’interès sobre la llet i els productes lactis i elaborar-ne de pròpia per posar-la tant a disposició tant de la ciutadania, com dels professionals sanitaris i de salut pública, la comunitat educativa, el sector lacti, organitzacions de consumidors, col·legis professionals, Administració i mitjans de comunicació. A més, també promourà i coordinarà activitats de valorització del sector lacti i dels seus productes per prestigiar-los i millorar-ne la percepció social. Es crearà un web propi i canals de comunicació i també recorrerà a l’ús dels instruments i canals creats en el marc del Pla estratègic de l’alimentació de Catalunya.

Tags: Acció Climàtica, alimentació, Catalunya, comerç, consum, empreses, impuls, instituts, Llet Nostra, pagesos, productes làctics, ramaderia, recerca

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
La 5a fira Indilletres presenta una programació amb més d’una quarantena d’activitats i un aparador de més de 160 metres de llibres
Notícia següent
SOS Costa Brava critica que l’Ajuntament de Palafrugell vulgui urbanitzar una zona boscosa d’Aigua Xelida

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes