El 40% dels restaurants de gamma alta de Barcelona ja ofereixen vins de la DO Empordà a la seves cartes

Empordà.- Els vins de la DO Empordà han millorat en els darrers anys la seva presència a les cartes dels restaurants barcelonins.

Aquesta és la principal conclusió d’un estudi qualitatiu i quantitatiu encarregat pel Consell Regulador de la denominació empordanesa per conèixer el posicionament i nivell de penetració dels seus vins al sector de la restauració als establiments de la capital catalana.
La dada més rellevant de l’informe és que un 40% dels restaurants de gamma alta inclouen vins de la DO Empordà a les seves cartes. La presència dels vins empordanesos és menor als restaurants de gamma mitja –un 27%– i de gamma baixa –un 16%–. En conjunt, els vins empordanesos són presents al 20% de les cartes dels restaurants barcelonins.
La denominació empordanesa és la desena en nombre de vins a les cartes dels restaurants barcelonins i la sisena de les DO catalanes. El nombre de vins empordanesos per carta és molt similar a la d’altres denominacions catalanes, amb un percentatge del 3% sobre el total dels vins que ofereixen els restaurants barcelonins.
Pel que fa al preu, els vins de la DO Empordà tenen un posicionament molt competitiu. Per exemple, el preu mig del vi negre de l’Empordà és de 20 euros, inferior a Priorat (25 euros), igual que Ribera, i superior a Montsant (18 euros).
Per elaborar l’estudi s’han analitzat les cartes de 1.139 restaurants de  la ciutat de Barcelona i s’han realitzat també enquestes qualitatives a una trentena de professionals dels àmbits de la restauració, la distribució i la comunicació.
Aquest informe, elaborat per la consultora Visirius, ha estat presentat el 24 de gener durant una reunió informativa celebrada al celler Empordàlia, de Vilajuïga, a la què han assistit representants dels cellers empordanesos i professionals vinculats amb el sector. Amb el títol “Barcelona i la consolidació de la marca Empordà a Catalunya”, la trobada ha finalitzat amb la taula rodona “El repte de Barcelona”, moderada per l’actor i viticultor Carles Xuriguera, i amb la participació d’Eugeni Llos, director de màrqueting del Grup de Bodegas Castillo Perelada; Quim Vila, director de Vilavinateca; i Josep Serra, del celler La Vinyeta i director de la Comissió de Promoció del Consell Regulador de la DO Empordà.
L’estudi sobre la presència dels vins empordanesos a la restauració i la jornada celebrada formen part de les accions que porta a terme el Consell Regulador de la DO Empordà per millorar el seu posicionament en aquest àmbit, sobretot a la capital catalana.

 

Tags: DO Empordà, Empordà, gastronomia, Vins DO Empordà

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
Els set restaurants gironins del Grup Andilana reben l’acreditació AMED
Notícia següent
El peix blau al golf de Roses i la badia de Pals ja compta amb un Comitè de Cogestió

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes