El Departament d’Agricultura impulsarà amb el sector apícola una marca col·lectiva que posi en valor la mel catalana

El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha anunciat aquest dimecres diverses actuacions per posar en valor el sector apícola català i defensar els interessos del sector, gràcies a un producte que és de màxima qualitat, saludable i beneficiós per al desenvolupament agrícola i per al manteniment de l’ecosistema natural.

En aquest sentit, el Departament ha informat que impulsarà juntament amb el sector apícola una marca col·lectiva per reivindicar la mel catalana. L’objectiu és poder crear una distintiu que diferenciï i protegeixi la producció local tant a Catalunya com a l’exterior i que, alhora, esdevingui un referent per al consumidors.
A més, en el marc del Pla de controls i inspecció que ja s’efectuen, i davant les demandes del mateix sector, el Departament ha informat que es reforçaran els controls sobre aquest producte amb la voluntat de millorar la producció i la qualitat dels processos productius per garantir la qualitat del producte.
D’altra banda, el Departament vol fer un pas més per promocionar el sector aquest 2025 i, aprofitant la celebració del reconeixement de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia, elaborarà una guia de les mels catalanes. Aquesta guia recollirà la producció d’arreu del territori i les dades de les diferents explotacions ramaderes apícoles catalanes.

2,5 M€ en ajuts al sector
En paral·lel, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació continua amb el pagament dels ajuts al desenvolupament rural del Pla estratègic de la Política agrària comuna (PEPAC) per al període 2023-2027, i, d’aquesta manera, compleix els compromisos assumits amb els agricultors. Així, a començament de desembre es va fer efectiu el pagament dels imports corresponents a la campanya 2024 de l’ajut a l’apicultura sostenible (723.524,48 €) i de l’ajut a la conservació de recursos genètics ramaders (1.814.330,54 €).

Tags: alimentació, Departament d’Agricultura, gastronomia, Generalitat de Catalunya, impuls, marca de garantia, mel, societat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
L’aeroport de Girona suma 5 noves rutes i arriba a les 48 amb l’objectiu d’assolir els 2,5 milions de passatgers el 2028
Notícia següent
L’hostaleria de l’Alt Empordà demana concretar “solucions” per pal·liar el problema de la sequera

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes