El Pla d’Accions i Objectius de 2023 del sector turístic gironí incidirà en els mercats internacionals

Girona.- Aquest dilluns al migdia al Palau de Congressos de Girona el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona ha presentat davant de cent deu professionals del sector turístic de la demarcació de Girona, el balanç d’activitat de l’entitat en l’exercici 2022 i el Pla d’Accions i Objectius (PAO) 2023.

El Patronat focalitza el seu interès en la promoció de les destinacions i marques Costa Brava i Pirineu de Girona fonamentant-se en  quatre línies estratègiques: estratègia digital, intel·ligència de mercat, relació amb el sector i sostenibilitat. Seguint aquestes línies, es desenvoluparà un ampli conjunt d’accions de màrqueting, promoció, comercialització i comunicació que s’aniran adaptant a les tendències i la demanda dels mercats.
L’acte ha comptat amb la participació de Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Jaume Dulsat, vicepresident primer del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Jordi Masquef, vicepresident segon, i Norbert Bes, director de l’entitat. També s’ha comptat amb la presència del director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer.
Prèviament a la presentació els assistents han pogut conèixer en primícia un dels projectes promocionals nous de l’any: l’experiència immersiva “INSIDE Costa Brava  i Girona Pirineu quiz” que es desplegarà a la ciutat holandesa d’Utrecht al gener i tindrà una àmplia itinerància. Alhora, els professionals han aprofitat la trobada per fer treball en xarxa i compartir projectes i visions amb la voluntat d’establir noves i profitoses relacions.
El president Miquel Noguer ha transmès el missatge: “El Pla d’Accions de 2023 se centrarà en mantenir els mercats que tenim consolidats i en recuperar aquells mercats estratègics, com el Regne Unit, que es van tancar amb la pandèmia”. Noguer afegeix que “tenim bones perspectives per la temporada turística 2023 i treballarem per captar més turisme de qualitat per a les nostres destinacions”.
El Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona comptarà amb un pressupost de 5,98 milions d’euros per al desenvolupament del Pla d’Accions i Objectius 2023.
L’àmbit d’actuació incidirà en els mercats de proximitat, com Catalunya, Madrid, el País Basc, Navarra, València, el sud de França i l’Île de France, i també en els mercats de proximitat planificada com són Benelux, Alemanya, Suïssa i Àustria. El 2023 es marca com a prioritat màxima restablir el mercat del Regne Unit i Irlanda, i també actuar en els mercats de mitjana distància europeus com els Països Nòrdics, Polònia i Itàlia. En la llarga distància, l’interès es fixa en els Estats Units.
La publicitat seguirà sent estratègica amb la campanya “Viu el doble” i, en aquest sentit, l’exercici vinent aquest capítol tindrà una assignació pressupostària especial d’un milió d’euros. Es duran a terme actuacions en els mercats internacionals i, més concretament, al Regne Unit.
Entre les principals actuacions programades per al 2023 hi ha el llançament del nou web turístic oficial de la destinació Costa Brava-Pirineu de Girona, la itinerància del nou projecte promocional experiencial i immersiu “INSIDE Costa Brava  i Girona Pirineu quiz”, la programació de tallers inversos per als mercats de Benelux i britànic, l’organització d’un esdeveniment itinerant per la costa est d’Estats Units, l’impuls al turisme familiar, el desplegament de la Taula Territorial de Sostenibilitat Turística, la creació del festival Som Benestar, entre d’altres.
El balanç de l’activitat duta a terme pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona durant l’exercici 2022 s’ha focalitzat a consolidar els mercats de proximitat i a recuperar els mercats centreeuropeus i del Regne Unit. La valoració ha anat a càrrec de Jordi Masquef, vicepresident segon, que de manera gràfica ha presentat les xifres globals, entre les quals destaquen les 380 accions distribuïdes en una desena de mercats. Les accions s’han repartit en actuacions concretes com ara l’organització i la participació en 99 accions promocionals, l’assistència a 24 fires de turisme, la participació en 33 tallers, la programació de 138 viatges a la destinació per a 520 agents de viatges, periodistes i creadors de contingut, l’organització de 29 sessions formatives dirigides a 400 professionals i la planificació de diverses campanyes de promoció com són “Moments”, “From the World to Costa Brava&Girona Pyrenees” i “Beu-te el museu”.
Durant l’exercici 2023, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona treballarà per desenvolupar productes turístics sostenibles, innovadors i singulars per tal de seguir sent competitius, i alhora impulsarà les aliances i la cooperació pública i publicoprivada amb la finalitat d’enfortir el sector turístic com a motor econòmic de la demarcació de Girona.

Tags: actuacions, campanya, Comarques gironines, destinació, Diputacio Girona, Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, pla, promoció econòmica, sector públic i privat, sector turistic, serveis, societat, turisme

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Notícia anterior
El Dr. Josep Amat explica a Santa Cristina que Pedralta pot tornar a bascular
Notícia següent
Una setena de candidatures proposades per la ciutadania opten al guardó de votació popular Bisbalenc/a de l’Any 2022

Vols estar informat?

Subscriu-te i rebràs les notícies de l’Empordà gratuïtament al teu correu.

Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Catalunya News

Segueix-nos

Instagram

També us pot interessar

Idiomes